جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز ریال‌های سعودی و درهم‌های امارات هزینه شد، گفت: نمی‌شود بگوییم «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا»، اما از یزیدزمان تنفر نداشته باشیم، بلکه باید حسین گونه در برابر باطل موضع‌گیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، در جمع عزاداران حسینی در سالن شهدای بسیج شهرستان کاشان، با بیان اینکه جریان عاشورا هنوز هم وجود دارد و باید ادامه داشته باشد، لذا عده‌ای که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را قبول ندارند، اساس نظام اسلامی و حکومت دینی را قبول ندارند و عقده خود را سر این جمله خالی می‌کنند، اظهار داشت: کل جریان عاشورا در «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» خلاصه‌شده و مورد تأیید امام راحل و علمای بزرگ نیز است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه با شناخت و بصیرت اردوگاه امام حسین (ع) باید در مسیرش قرار گیریم و با شناخت اردوگاه یزید از آن تبری پیدا کنیم، تجلی اردوگاه یزید را جنایتکاران فعلی دنیا دانست و گفت: در جایی که حق از باطل روشن است، دلیلی ندارد جانبداری از یزید و آمریکا باشد، لذا باید با پیروی از مکتب امام حسین (ع) در صف مبارزه با استکبار و ظلم قرار بگیریم.

امام جمعه موقت تهران، دولت خبیث آمریکا را شمر زمان دانست و با بیان اینکه اردوگاه عربستان سعودی اردوگاه یزید است، افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش که در یمن به‌طور مستقیم نسل‌کشی می‌کنند و دقیقاً در اردوگاه یزید قرار دارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز ریال‌های سعودی و درهم‌های امارات هزینه شد، تصریح کرد: نمی‌شود بگوییم «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» اما از یزید زمان تنفر نداشته باشیم، بلکه باید حسین گونه در برابر باطل موضع‌گیری کنیم.

وی، با بیان اینکه نباید عده‌ای تصور کنند که چون آمریکا درخواست مذاکره دارد جواب مثبت داده شود، به عهدشکنی‌های ترامپ اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه آمریکا همانند قبل از انقلاب می‌خواهد بر ایران سلطه داشته باشد، به‌هیچ‌ وجه نباید مذاکره‌ای در کار باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه موضع حق موضع امام راحل که آمریکا را شیطان بزرگ و مقام معظم رهبری که فرمود مسئولین در هیچ سطحی حق مذاکره با آمریکا را ندارند، است، گفت: درجایی که حق از باطل روشن است باید قاطعانه در برابر آمریکا موضع‌گیری کرد.

وی، حجت مداری شرعی را از دیگر معانی «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» دانست و با تأکید بر اینکه عموم مردم خصوصاً جوانان دنبال حجت شرعی (ولایت) باشند و دنبال فلان جناح و حزب که به‌عنوان سکو از شما استفاده می‌کنند، نباشید، تصریح کرد: در محافل و مجالس عظمت کربلا و عاشورا برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله خاتمی، عظمت کربلا را به حجت شرعی و جلودار بودن امام معصوم دانست و با بیان اینکه عظمت کربلا و عاشورا سال‌به‌سال در دنیا بیشتر می شود، اظهار: در جاده پر پیچ‌  وخم و شرایط خطیر کشور همگان باید همراه ولایت باشیم.

وی، روشن‌بینی آینده کشور را از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دانست و گفت: معظم له فرمودند «برخلاف کسانی که نگران آینده کشور هستند، بدانند که من آینده را به‌مراتب روشن‌تر از گذشته می‌بینم و حوادثی که پیش‌آمده حوادثی می‌دانم که انقلاب را در برابر مشکلات آب‌دیده‌تر و ضدضربه تر خواهد کرد».

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همانند امام راحل به‌شدت با سیاه نمایی و ناامید کردن مردم مخالف هستند، افزود: قبول داریم مشکلات وجود دارد، ولی نباید با سیاه نمایی آتش را شعله‌ورتر کنیم. داده‌های خدا را ببینیم که در این کشور قانون اساسی و امنیت پایدار حاکم است و فقیه عالم خداترس، زاهد و شجاع جلودار مردم است.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب کشورمان در تمام عرصه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری کرده است، به مقایسه وضعیت حکومتی کشورمان در مقطع فعلی با دوران قاجار و پهلوی اشاره کرد و گفت: کشورمان در زمان قاجار تحت‌الحمایه انگلیس و آمریکا بود، ولی الآن مردم کشورمان خودشان صاحب‌خانه هستند. رئیس‌جمهور، نماینده مجلس، خبرگان و اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب می‌کنند.

وی، جمهوری اسلامی ایران را تنها پایتخت اهل‌بیت (ع) در دنیا دانست و ادامه داد: در هیچ‌کدام از کانال‌ها، شبکه‌های خبری، تصویری و فضاهای مجازی فراوان دنیا غیر از ایران نمی‌توانیم عزاداری‌های باشکوه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را پیدا کنیم، لذا باید قدر این نعمت را بدانیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که اهل‌بیت (ع) و فرزندانشان حکومت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همانند امام راحل با ساختارشکنی نظام مخالف هستند و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از قوای سه‌گانه حمایت می‌کند، اظهار کرد: اینکه کسی بیاید قوه مجریه را بشکند و بگوید بروید کنار، با شدت مخالف این حرف هستیم، لذا رئیس‌جمهوری که با رأی مردم انتخاب‌شده و حکم تنفیذ گرفته است، رئیس‌جمهور قانونی است و باید با همراهی مردم مشکلات را برطرف کند، ضمن اینکه نقد سازنده هم باید داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه رئیس‌جمهور موردحمایت مقام معظم رهبری است، سخنان و موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل و این که در سخنان اخیرش گفت چیزی از تحریم‌ها باقی نمانده و نوامبر هیچ اتفاقی نمی‌افتد را موردحمایت رئیس مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: اینکه رئیس‌جمهور گفت افزایش دلار، سکه و طلا چیزی جز جنگ روانی نیست، حرف خوبی است.

امام جمعه موقت تهران در پایان، تسلیم‌ناپذیری، خستگی‌ناپذیری و هزینه کردن را از برجسته‌ترین نکته‌های اردوگاه حسین (ع) دانست و گفت: فریاد ذلت ناپذیری و تسلیم نشدن در برابر ظلم فریاد امام حسین (ع) در این اردوگاه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha