جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام فاضل برگزاری جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای پژوهشی طلاب مدارس علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در جلسه شورای این جشنواره در استان از ارسال بیش از هزار مقاله به دبیرخانه این جشنواره در استان خبر داد.

وی با بیان این که مقالات ارسالی از لحاظ کیفیت نسبت به دو دوره گذشته رشد مناسبی داشته است، افزود: ارسال این تعداد مقاله نشان دهنده وجود ظرفیت های مناسب در میان طلاب مدارس علمیه است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود از جشنواره استانی علامه حلی به عنوان فرصت مغتنمی برای شناسایی چهره های محقق و پژوهشگر یاد کرد و گفت: خوشبختانه در طی این سه سال اخیر طلاب علاقه مند و توانمند بسیاری را شناسایی کردیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت های ناشناخته بسیاری در مدارس علمیه وجود دارد که در عرصه تحقیق و پژوهش توانمندی بالایی دارند، افزود: این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای بروز استعدادهای این طلاب است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره علامه حلی در استان ها این فرصت به مدارس علمیه، مدیران و اساتید مدارس علمیه داده تا ظرفیت های خود را در مدارس علمیه شناسایی کنند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که آثار ارسالی در جشنواره سوم در مقایسه با نخستین مرحله از این جشنواره هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی داشته است، افزود: این رشد نتیجه اقدامات و کلاس های توجیهی است که در سطح مدارس علمیه و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه استان توانمندی بسیار بالایی در تقویت امر تحقیق و پژوهش دارند، خاطرنشان کرد: اگر یک برنامه ریزی مناسب در سطح مدارس وجود داشته باشد به طور حتم شاهد رونق این گونه برنامه ها در مدارس خواهیم بود.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که موضوع تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک دغدغه مهم در مدارس مورد توجه قرار گیرد، گفت: تقویت این مسأله مهم و حیاتی نیازمند برگزاری کلاس ها و کارگاه های مستمر آموزشی برای طلاب علاقه مند است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از طلاب هنوز با مهارت های پژوهشی هیچ آشنایی ندارند، افزود: آشنایی با این مهارت ها در حوزه یک امر بدیهی و بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که جشنواره علامه حلی این میدان را برای قلم فرسایی طلاب علاقه مند فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به عنوان حرکتی نو در رشد پژوهشی مدارس علمیه امری بسیار مهم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha