پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام فاضل انگیزه آفرینی در میان طلاب را مهم ترین هدف و رویکرد جشنواره علامه حلی در استان ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این انگیزه لازم در سال های اخیر در میان طلاب مدارس علمیه فراهم در جهت گرایش به مقاله نویسی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در جمع تعدادی از طلاب محقق و پژوهشگر استان با اشاره به این که مازندران سومین سالی است که میزبان برگزاری جشنواره استانی علامه حلی است، گفت: این جشنواره بستر بسیار خوبی را برای تمرین تحقیق و پژوهش در میان طلاب فراهم کرده است.

وی با بیان این که بسیاری از طلابی که در عرصه پژوهش گمنام بودند در قالب این جشنواره شناخته شده اند، افزود: این جشنواره فرصت مغتنمی را برای بروز استعدادهای نهفته طلاب پژوهشگر فراهم کرده است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که در گذشته امکان رقابت پژوهشی طلاب در این سطح وجود نداشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بستر مناسب برای حضور پژوهشی طلاب فراهم شده است که باید مغتنم شمرده شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که در طی سال های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی آثار پژوهشی طلاب به دبیرخانه جشنواره علامه حلی بودیم، تصریح کرد: روند پیشرفت صورت گرفته از نخستین جشنواره تا به امروز بسیار امیدوار کننده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیشرفت دیده شده در آثار ارسالی طلاب به دبیرخانه جشنواره نشان از عزم جدی مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه در جهت تقویت برنامه های پژوهشی در مدارس است، خاطرنشان کرد: اگر نشست های علمی و کارگاه های پژوهشی به طور مستمر در مدارس علمیه برگزار شود به طور حتم شاهد تقویت بنیه پژوهشی طلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که انگیزه آفرینی در میان طلاب را مهم ترین هدف و رویکرد جشنواره علامه حلی در استان ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این انگیزه لازم در سال های اخیر در میان طلاب مدارس علمیه فراهم در جهت گرایش به مقاله نویسی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که ظرفیت های بسیار مناسب پژوهشی در سطح مدارس علمیه مازندران وجود دارد، افزود: تا پیش از این به دلیل نبود یک سازوکار مشخص پژوهشی، این ظرفیت ها به حال خود رها شدند.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران همچنین از ارسال هزار و 146 اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار ارسالی 576 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران استان بوده است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که آثار ارسالی پس از بررسی در سطح مدارس علمیه به منظور بررسی اجمالی و تفصیلی در اختیار داوران تعیین شده جشنواره قرار داده شد، بیان داشت: پس از بررسی های صورت گرفته 62 اثر ارسالی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی مازندران با اشاره به این که آثار ارسالی بر اساس دستور العمل های تعیین شده از سوی دبیرخانه مرکزی مورد بررسی و داوری قرار گرفت، گفت: همچنین از 62 اثر برگزیده جشنواره 42 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران استان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha