پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره علامه حلی(ره) استان گیلان

حوزه/ حجت الاسلام چهری با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در دی ماه، گفت: طلاب جوان مدارس علمیه استان از امروز فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال نمایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با اشاره به برگزاری جشنواره استانی علامه حلی(ره) در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌های علمیه استان تصریح کرد: طلاب عزیز از امروز یکشنبه 12مهر 1397 تا روز جمعه 30 آذر 1397 فرصت دارند پس از ثبت‌نام در دفتر معاون پژوهش مدرسه، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه‌ استانی جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام علی اکبر چهری گفت: آثار ثبت‌نام شده توسط طلاب در معاون پژوهش هر مدرسه، ابتدا در دبیرخانه‌ استانی جشنواره بررسی شده و سپس، آثار برتر استان‌ ضمن تجلیل در مراسم استانی، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شود.

وی با بین اینکه آثار علمی ارائه شده باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد، خاطر نشان کرد: گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارتند از: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین). همچنین عناوین «نقش حوزه در تحولات سیاسی ـ اجتماعی صد سال اخیر»، «آسیب‌های اجتماعی»، «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» و «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران» موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره علامه حلی(ره) می‌باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان گیلان افزود: طلاب محترم جهت کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر در این خصوص می توانند به معاونت پژوهش مدارس علمیه و سایت مدیریت استنان مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha