جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/ در نشست تخصصی «چای و داستان» مدرسه اسلامی هنر بر ضرورت پرداختن به روایت تجربه های دینی در سطح جامعه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم نفیسه مرشدزاده ، در سی و سومین نشست تخصصی چای و داستان که با عنوان تجربه های روایت نویسی دینی در کتاب های "کآشوب" و "رستخیز" در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، با تاکید بر این که ما باید از زوایای گوناگون به تجربیات دینی افراد در طول زندگی نگاه کنیم، اظهار داشت: از نظر من خود تجربه دینی یک روایت است؛ روایتی که می توان آن را در قالب داستان و دلنوشته و یا حتی شعر با دیگران در مسیر انتقال معانی با دیگران به اشتراک گذاشت.

وی افزود: از سویی وقتی ما تجربه دینی را روایت می کنیم، عملاً خودمان تزکیه می شویم چرا که در اینجا دیگر نمی توان از کلیشه های رایج استفاده کرد، لذا تجربه دینی ما را از پیرایه ها به نوعی تزکیه می کند.

سردبیر سابق مجله همشهری داستان همچنین گفت: در مسیر رشد و تحول، عده ای فکر می کنند که این مهم به یکباره و دفعتاً حاصل می شود، حال آن که این گونه نیست و بیان تجربیات دینی نشان می دهد که افراد چگونه و به تدریج در این مسیر گام برداشته اند.

وی بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر این که تکثر تجربه های دینی افراد باعث می شود که مخاطب به خوبی خود را در روایت ها پیدا کند به عنوان مثال همه ما از حضور در محافل دینی و به خصوص مجالس روضه اباعبدالله الحسین(ع) یک تجربه داریم که برای ما برکات بسیاری به همراه داشته و هر کس از زاویه نگاه و درک خود این روایت را ممکن است بیان کند که همین تنوع ها جذابیت دارد.

مرشدزاده همچنین با تاکید بر لزوم روایت تجربه های دینی به شکل گسترده در جامعه افزود: ما دارای بهترین روایت های مستند در خزائن قرآنی هستیم که باید به آن ها توجه کرد و از این مساله هم غافل نشد که روایت تجربه دینی می تواند ما را در مسیر تامل و مراقبه راهنمایی کند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha