جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: موضع گیری های اخیر ترامپ در قبال عربستان سعودی نشان داد که هدف او از ائتلاف با عربستان سعودی تنها ثروت آن است و عربستان منبع گروهک های تروریستی و حامی اصلی آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: موضع گیری های اخیر ترامپ در قبال عربستان سعودی نشان داد که هدف او از ائتلاف با عربستان سعودی تنها ثروت آن است و عربستان منبع گروهک های تروریستی و حامی اصلی آن است.

 

سید فضل الله: عملیات جوانان فلسطینی پاسخ محکمی به رژیم اشغالگر بود

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه لبنان گفت: امیدواریم توافقی که مرحله اول آن در ادلب در حال اجرا است منجر به راه حل نهایی باقی مانده پرونده امنیتی- نظامی سوریه شود.

وی افزود: سوریه بعد از سال ها جنگ سخت در سطح توافق سیاسی، بازسازی حکومت و انسجام اجتماعی منتظر پرونده های پیچیده تر است.

سید فضل الله اشاره کرد: ما از همه اقشار این کشور می خواهیم که در خصوص آنچه اتفاق  افتاده و می افتد، تجدید نظر کنند و دشمن صهیونیستی را در اولویت قرار دهند؛ به خصوص که نخست وزیر به صراحت گفته که به بمباران خود به سوریه ادامه خواهد داد.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: همگی باید به جای جنگ، خونریزی و فتنه داخلی و تحمیل هزینه سنگین به ملت سوریه در برابر این دشمن بایستند.

وی در بخش دیگر به عملیات قهرمانانه جوانان فلسطینی در نابلس اشاره کرد و گفت: ما آن را پاسخی محکم به رژیم اشغالگر می دانیم که به کشتار، محاصره و بازداشت ادامه می دهد.

سید فضل الله ادامه داد: این مسئله نشان می دهد، که رژیم اسرائیل نخواهد توانست ملت فلسطین را به تسلیم وا دارد و این ملت مقاوم و پایدار در برابر دشمن باقی خواهد ماند.

وی اشاره کرد: ما به این روحیه مبارزه طلبانه درود می فرستیم و به ادامه گزینه صحیح در مبارزه با اشغالگران دعوت می کنیم و از اعراب و مسلمانان می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال فلسطین و مسئله آن عمل کنند.

 

شیخ دعموش: عربستان منبع گروهک های تروریستی است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: موضع گیری های اخیر ترامپ در قبال عربستان سعودی نشان داد که هدف او از ائتلاف با عربستان سعودی تنها ثروت آن است، امّا این که سعودی ها چه بلایی سر کودکان یمنی در می آورند و چه کسانی را می کشند یا سرکوب می کنند یا به زندان می اندازند، برای ترامپ مهم نیست.

وی اشاره کرد: ترامپ می گوید هزینه را پرداخت کنید و هرچه می خواهید انجام دهید!

شیخ دعموش تصریح کرد: حکام آل سعود برای حمایت در برابر دشمن خارجی هزینه پرداخت نمی کنند؛ چرا که اساساً هیچ کشور خارجی عربستان را تهدید نمی کند، حتی اسرائیل و گروهک های تروریستی عربستان را تهدید نمی کند؛ این در حالی است که عربستان منبع گروهک های تروریستی و حامی اصلی آن است.

عضو ارشد حزب الله با اشاره به اینکه عربستان سعودی با اسرائیل اظهار دوستی می کند و به دنبال عادی سازی روابط با آن است، گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی افتخار می کند که کشوری مثل عربستان خواهان ارتباط با آن است.

وی تاکید کرد: ایران با عربستان اعلام دشمنی نکرده، بلکه این عربستان هست که با ایران اعلام دشمنی  می‌کند و علیه آن تحریک و توطئه می کند.

 

شیخ خطیب خواستار حمایت عربی و اسلامی از ملت فلسطین شد

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه خواستار اقدام عربی، اسلامی و جهانی در حمایت از ملت فلسطین شد.

وی از تمامی ملت ها در سرتاسر زمین خواست برای مقابله با حذف مسئله فلسطین از طریق آنچه "قرارداد قرن" و "اسکان آوارگان در کشورهای دیگر" نامیده می شود، تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی، ملت فلسطین را به استمرار در مبارزه و مقاوت در راه آزادی سرزمین  و نجات مقدسات دعوت کرد و مقاومت را تنها راه رهایی ملت فلسطین دانست.

شیخ خطیب به تعبیر امام موسی صدر اشاره کرد که گفته بود: "مقاومت انقلابی مستمر همچون موج دریاست که نباید متوقف شود".

 

شیخ یاسین: جهان عربی و اسلامی وحدت خود را حفظ کنند

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: این رکودی که در تشکیل دولت وجود دارد باعث می شود برخی به دنبال منافع شخصی خود باشند و منافع ملی را کنار بگذارند و در پی آن وضعیت بسیاری بدی در انتظار کشور و مردم در زمینه های مختلف خواهد بود.

شیخ یاسین آزادگان جهان عربی و اسلامی را به وحدت و مبارزه با پروژه هایی که به دنبال حذف مسئله فلسطین هستند، دعوت کرد و گفت: بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن در راستای اهداف "قرار داد قرن" است.

وی افزود: "قرار داد قرن" باید سیلی برای غافلین جهان عربی و اسلامی باشد تا از خود را از زیر سلطه آمریکا نجات دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha