جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب هرسین، صحنه و کنگاور

حوزه/ مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت گفت: تشکیل گروه های جهادی از ضروریاتی است که منطقه هرسین و کنگاور نیازمند به آن می باشد؛ همچنین راه اندازی سازمان های مردم نهاد یا NGO از دیگر مباحثی است که نیازمند تشکیل آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صالحی در جلسه طلاب و فضلای هرسین، صحنه و کنگاوری مقیم قم که عصر امروز در سالن نمازخانه مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: «حفظ شأن و جایگاه روحانیت»، «حضور در مدارس علمیه»، «پیگیری بودجه های عمرانی برای مدارس علمیه خواهران و برادران»، «یکسان سازی حق الزحمه ائمه جماعات که البته مبلغ بسیار کمی است» و ... از جمله کارهایی است که در حال پیگیری و انجام آن در سطح استان کرمانشاه هستیم.

وی اظهار داشت: همچنین معرفی طلاب به بانک برای دریافت وام و پیگیری ساخت مسکن وام دار برای طلاب و فضلا از دیگر فعالیت هایی است که برای روحانیون ساکن کرمانشاه انجام داده ایم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت خاطرنشان ساخت: ساماندهی آرامستان ها در شهرستان از دیگر فعالیت ها بوده که مقرر شد یک روحانی ناظر به صورت دائم در این آرامستان حضور داشته باشد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: بنابر اذعان مردم، روحانیت بیشترین خدمات را در زمان زلزله برای زلزله زدگان استان داشتند که از برخی از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

وی بیان داشت: ایجاد منابع پایدار برای حوزه های علمیه از دیگر مباحث پیگیری شده ماست تا بتوانیم با ایجاد این منابع، مشکلات مالی حوزه های علمیه را مرتفع نماییم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت اظهار داشت: اعزام مبلغ به مناطق حاشیه نشین، ساخت مُبلغ سرا برای استان و ... از دیگر مباحث انجام شده و پیگیری شده در سطح استان می باشد که متأسفانه با وقوع زلزله در استان، ساخت مُبلغ سرا به تعویق افتاد.

حجت الاسلام صالحی ابراز داشت: تشکیل گروه های جهادی از ضروریاتی است که منطقه هرسین و کنگاور نیازمند به آن می باشد؛ همچنین راه اندازی سازمان های مردم نهاد یا NGO از دیگر مباحثی است که نیازمند تشکیل آن هستیم.

همچنین حجت الاسلام همت شمسی، نماینده طلاب صحنه، هرسین و کنگاور نیز در این جلسه گفت: استان کرمانشاه و شهرستان های شرقی آن نیازمند همکاری و همیاری شما طلاب است؛ امروز فضای تبلیغ در این شهرستان ها مهیا بوده و نیازمند حضور طلاب بومی در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: در نشستی که با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی داشتیم، مقرر شد کارگروه فرهنگی-تبلیغی-اجتماعی راه اندازی کنیم، تا بتوانیم با برگزاری دوره های کوتاه مدت، طلاب خود را مجهز به تخصص های مختلف کرده و در منطقه حاضر شویم.

نماینده طلاب و فضلای صحنه، هرسین و کنگاور بیان داشت: امروز با تعامل و همکاری با یکدیگر می توانیم مشخص کنیم که هر طلبه ما به چه توانایی مجهز بوده، تا بتوانیم از ظرفیت های او استفاده نماییم.

حجت الاسلام شمسی اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 320 طلبه این سه شهرستان در شهر مقدس قم حضور داشته و می توانیم از میان این عزیزان، امام جمعه، مدیر مدرسه علمیه و مدیران فرهنگی برای شهرستان های خود داشته باشیم.

وی ابراز داشت: امروز نیازمند ارتباط بیشتر طلاب و فضلا با مردم و جامعه هستیم تا بتوانیم اثرگذاری بیشتری در منطقه خود داشته باشیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha