سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله علماء رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه ماموریتی بالاتر از هدایت انسان نیست، تصریح کرد: هر علمی برای خود اصطلاحاتی دارد، اما امتیاز طلاب نسبت به دانشجویان، صبغه معنوی اصطلاحات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در جمع طلاب مدرسه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به آیه 69 سوره عنکبوت«وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» و آنان که در (راه) ما (به جان و مال) جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم، و همیشه خدا یار نیکوکاران است، گفت: اگر شما طلبه ها در جوانی خود را تربیت و مواخذه نمائید، خداوند شما را هدایت می کند.

وی در ادامه با توجه به سخن ارزشمند شهید مطهری(ره) که می فرماید: هر فرعونی موسائی در برابر خود داشته، کنایه از شیطان است، افزود: تا آخرین لحظه عمر و نفسی که در جان داریم، شیطان از ما دست بردار نیست.

آیت الله علما با تمسک به کلام امام علی(ع) اگر جوهره و ذات دنیا را نمی شناخت نمی فرمودند: افسارت را به گردنت انداختم، ادامه داد: در تمام مراحل با شیطان سر و کار داریم، چه پُست و مسئولیت داشته باشیم و چه پول دار و فقیر، هر چایی خودش را نشان می دهد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان این که بزرگان ما در عین حالی که از دنیا استفاده می کردند، اسیر زر وبرق دنیا نشدند، اظهار کرد: شیطان نفس ما را لحظه ای تنها نمی گذارد، بنابراین طلبه باید در جوانی اهل مراقبت و حدیث نفس باشد.

آیت الله علماء با اشاره به کلام گهربار پیامبر(ص)که فرمودند:إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ لَمْ تَزَلْ قَدَمَا عَبْدٍ حَتَّى یُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ عُمُرِهِ فِیمَ أَفْنَاهُ وَ عَنْ شَبَابِهِ فِیمَ أَبْلَاهُ وَ عَمَّا اکْتَسَبَهُ مِنْ أَیْنَ اکْتَسَبَهُ وَ فِیمَ أَنْفَقَهُ وَ عَنْ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ/ هرگاه روز قیامت بیاید، بنده قدم از قدم بر ندارد، مگر اینکه از او درباره چهار چیز پرسیده مى‏ شود: از عمرش که در چه راه نابود کرده است، از جوانیش که در چه راه فرسوده است، از کسبش که از کجا به دست آورده و در چه راهى مصرف کرده است، و از دوستى ما اهل بیت»، ابراز داشت: جوانی سرمایه ای است که جوان با داشتن برنامه صحیح می تواند به مقامات معنوی و کمالات روحی دست پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه ماموریتی بالاتر از هدایت انسان نیست، تصریح کرد: هر علمی برای خود اصطلاحاتی دارد، اما امتیاز طلاب نسبت به دانشجویان، صبغه معنوی اصطلاحات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha