شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ یک استاد حوزه گفت: مردم عزیز کشور عراق هر چه دارند در طبق اخلاص می گذارند و برای پذیرایی از مردمی که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت دارند، هزینه می کنند.

حجت الاسلام مصطفی اکبری، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در رابطه با اینکه چرا در بین امامان معصوم تنها اباعبدالله الحسین(ع) قیام کرد، اظهار داشت: در آن زمان تنها شرایط  برای امام حسین علیه السلام مهیا بود، چرا که در هر نهضت 4 عامل باید وجود باشد که شامل طرح و برنامه، رهبری، یاران و آمادگی عمومی می شود.

وی با اشاره به ویژگی های اربعین خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های اربعین این است که مردم عزیز کشور عراق هر چه دارند در طبق اخلاص می گذارند و برای پذیرایی از مردمی که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت دارند، هزینه می کنند.

حجت الاسلام اکبری، حضور پرشور مسلمین در اربعین را جاذبه وجود امام حسین علیه السلام دانست و تاکید کرد: این همه عشاق که به سرزمین نینوا قدم بر می دارند، همه از جاذبه ی امام حسین(ع) است که عزت و عظمت دنیای اسلام در برابر کفر را نشان می دهد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: دنیای کفر از همان ابتدای قیام امام حسین علیه السلام تلاش کرده و می کند تا جلوه نور حضرت را خاموش کند، اما به خاطر چراغ هدایت بودن سید الشهدا(ع) این نور خاموش شدنی نیست و مردم با شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین شکوه، عزت و عظمت اسلام را به رخ جهانیان می کشند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت مسئله وحدت میان مسلمین بیان کرد: یکی از عوامل مهم غلبه دنیای اسلام در برابر دنیای کفر مسئله وحدت بین مسلمانان است و تا زمانی که وحدت وجود داشته باشد، دنیای کفر نمی تواند بر دنیای اسلام پیروز گردد.

حجت الاسلام اکبری عنوان داشت: حضور و شرکت برادران اهل تسنن در راهپیمایی عظیم اربعین در کنار شیعیان، در همدلی و وحدت مثال زدنی بین مسلمانان نقش بسزایی دارد.

وی، بصیرت مردم را عامل خنثی شدن توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی استکبار میان ایران و عراق برشمرد و گفت: مردم با بصیرتی که  نشان داده‌اند این توطئه دشمن را هم خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: اگر دشمن بتواند بین مردم کشورهای اسلامی و بین مذاهب اسلامی دین مبین اسلام، اختلاف افکنی کند راحت می تواند به مقاصد شوم خود برسد، اما اگر مردم بصیرت لازم را داشته باشند و فریب کارشکنی های دشمن را نخورند و وحدتشان را حفظ کنند معادلات سیاسی دشمن به هم می خورد.

این استاد حوزه تصریح کرد: یکی از عوامل برهم خوردن معادلات سیاسی دشمن، حضور گسترده در راهپیمایی اربعین است.

حجت الاسلام اکبری، شکوه و عظمت اسلام را پیام اربعین دانست و گفت: اربعین حسینی در یک حرکت خودجوش، و محدودیت های برخی از مسئولین کشورها و سنگ اندازی های آنان اتفاق می افتد، و این نشان از آن دارد که نور خدا خاموش شدنی نیست.

وی ابراز داشت: دشمنان اسلام تحمل دیدن این شکوه و عظمت را ندارند و هر چه به نفع آنها نباشد، را سعی دارند به طرق مختلف به گوش جهانیان نرسانند، لذا خیلی از امور را مخابره نمی کنند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای ارتباطی می تواند پیام اربعین به کل جهان مخابره کند، گفت: امکانات روز دنیا روز به روز در حال گسترش است و ما هم باید همانطور که دشمنان از این امکانات به خوبی بهره می برند، استفاده کنیم.

وی با بیان تاثیر اربعین در زندگی یک روحانی تاکید کرد: تاثیر اربعین در زندگی و شخصیت ما به عنوان یک روحانی این است که اگر مثل مردم زمان امام حسین علیه السلام پشت امام و نائب امام را خالی کنیم عاشورایی دوباره اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha