پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ دشمن با بایکوت کردن رسانه ای راهپیمایی اربعین، بیش از پیش عمق خباثت خود را به ارزشهای دینی و الهی به همه نشان داده و همه مردم آزادی خواه و عزت مند فهمیدند که دشمن تنها هدفش از بین بردن ارزشهای دینی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رسولی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفت: امروز اربعین حسینی است و قداست خاصی برای آن در روایات وارد شده است.

سخنران این مراسم افزود: زمانی که حضرت ابی عبدالله(ع) همراه با اهل بیت(ع) مکه را به مقصد کربلا ترک کرد، بسیاری از افراد خواستند جلوی حضرت را بگیرند که این مسیری که در آن قدم گذاشته اید، مسیر شکست است و پیروزی در آن نخواهد بود.

وی عنوان کرد: اما حضرت با خدای خود عهد بسته بود تا دراین مسیر قرار بگیرد و با خون خود جهالت زدایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی گفت: امروز بعد از هزار و 400 سال این هدف امام(ع) به نتیجه نشست و بسیاری از قلبهای آزاده بیدار شدند.

سخنران این مراسم افزود: امروز شاهد این هستیم که 20 میلیون مردم برای حضور در روز اربعین حاضر می شوند تا نشان دهند، قیام امام(ع) را شناختند و فهمیدند.

وی عنوان کرد: از طرفی شاهد این هستیم دشمن با بایکوت کردن رسانه ای راهپیمایی اربعین عمق خباثت خود را به ارزشهای دینی و نشان داده و همه مردم آزادی خواه و عزت مند فهمیدند که دشمن تنها هدفش از بین بردن ارزشهای دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی گفت: اما با وجود همه مخالفتها شاهد حضور با شکوه مردم در روز اربعین هستیم و این نشان می دهد، اگر خدا نخواهد نور حقیقت هرگز خاموش نخواهد شد، اگر چه همه بخواهند نور حقیقت را خاموش کنند.

سخنران این مراسم افزود: بعد حادثه عاشورا، عقلیه بنی هاشم حضرت زینب(س) با سخنرانی و خطبه های علی وار و حیدری خود نشان داد که تربیت یافته امام معصوم است.

وی عنوان کرد: حضرت با خطبه های قراء خود حادثه و قیام امام شهیدان را به درستی تبیین کرد و اهداف یزید را خنثی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی گفت: حضرت زینب(س) در کوفه و شام و کاخ یزید کاری کرد که همه مردم عمق خباثت یزید را ببیند و بر آل او لعنت بفرستند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha