پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهپیمایی ۱۳ آبان مردم قم

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: بسیاری از رسانه های معاند، از ماه ها قبل برای حضور کم رنگ مردم در روز «استکبارستیزی» یعنی ۱۳ آبان را انجام داده اند، لذا مردم باید با هوشیاری و دشمن شناسی، برنامه ریزی دشمنان را نقش بر آب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اهمیت 13 آبان ماه در تقویم سیاسی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه به حدی در تاریخ انقلاب اسلامی مهم است که امام خمینی (ره) از این روز به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد می کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به تحرکات بنگاه های خبرپراکنی دشمنان نظام چه در خارج و چه در داخل اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان برای اینگونه برنامه ها، یعنی راهپیمایی 13 آبان برنامه ریزی های بسیار پیچیده ای دارند و به هر نحو ممکن به دنبال کم رنگ کردن این جوشش مردمی هستند و نمونه عینی این امر فعالیت های رسانه های معاند علیه روزهایی مانند 13 آبان، روز قدس، 22 بهمن و.... از سوی دشمنان می باشد.

دریایی با اشاره به اینکه 13 آبان به عنوان روز استکبار ستیزی را باید روز سرنوشت سازی دانست، عنوان کرد، گفت: دانشجویان پیرو خط امام با تاسی از فرمایشات ظلم ستیزانه امام خمینی (ره) سفارتخانه آمریکا که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود را تسخیر کردند و اسناد محرمانه بسیاری در این تاریخ توسط دانشجویان انقلابی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در بازیابی این اسناد مشخص شد که دولت آمریکا برای آینده انقلاب اسلامی چه برنامه ها و طرح های خطرناک و براندازانه ای پی ریزی کرده بود.

دریایی با تاکید بر اینکه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی در 13 آبان 58 عملا پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا در ایران منهدم شد، گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به اسارت گرفته شدن جاسوسان آمریکا، بسیاری از اسناد و مستندات توطئه های آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران لو رفت که این مایه شرمساری برای دولت جیمی کارتر بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به نقش حضور مردم در عرصه های ملی اشاره کرد و گفت: بزرگترین و قوی ترین قدرت در جهان، خود مردم هستند، این مردم هستند که می خواهند و البته می توانند آینده خود را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 11 سوره رعد به زیبایی می فرمایند:«اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم/ خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند». این آیه نشان می دهد که خداوند متعال سرنوشت هر قوم و ملتی را به دست خودش سپرده است.

دریایی با اشاره به اینکه در آن برهه خاص از مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی هیچ کسی باور نداشت که هیمنه رژیم پهلوی توسط مردم نابود شود، گفت: همانگونه که بیان شد و در آیه 11 سوره رعد آمده است، قدرت مردم بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنم، لذا ملت ایران با استناد به این آیه و سوره و نیز با اتکال به قدرت لایزال خداوند متعال و همچنین رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) توانستند انقلابی کاملا مردمی و براساس احکام و شریعت اسلام در منطقه پی ریزی کنند که سبب شد منافع بسیاری از مستکبران در منطقه و جهان به خطر بیفتد و همین امر باعث دشمنی معاندان انقلاب از ابتدا تاکنون شده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به راهپیمایی 13 آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: امسال اوضاع سیاسی منطقه و جهان نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت تر شده است، بسیاری از رسانه های بیگانه و معاند آرمان های جمهوری اسلامی، از ماه ها قبل برنامه ریزی های خود برای کم رنگ کردن حضور مردم در روز «استکبارستیزی» یعنی 13 آبان ماه امسال را انجام داده اند و اینجاست که مردم باید با هوشیاری و دشمن شناسی خود، برنامه ریزی های دشمنان خویش را نقش بر آب کنند.

وی، علت تلاش آمریکا و دیگر کشورهای جهان به مانند رژیم جعلی اسرائیل و آل سعود برای ساقط کردن جمهوری اسلامی را در خطر دیدن منافع و برنامه های خود عنوان کرد و گفت: امروز وجود جمهوری اسلامی در منطقه بسیاری از نقشه های بلندمدت و کوتاه مدت دشمنان منطقه ای و جهانی را برهم زده است و معادلاتی که سالها دشمنان برای آینده خود ترسیم کرده بودند، امروز برهم خورده است و دلیل دشمنی از این مهمتر با جمهوری اسلامی؟!.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در ادامه سخنان خود به نقش حوزه های علمیه، علما و روحانیون در هرچه باشکوه برگزار شدن سیزده آبان ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیون در جامعه از جایگاه قابل احترام و رفیعی برخوردارند، لذا حضور آنان در بین مردم به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان می تواند نقشه های دشمنان را خنثی کند.

دریایی در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز دشمنان از اتحاد و یکی بودن جامعه و روحانیت به شدت نگران هستند، زیرا تا زمانی که بین حوزه های علمیه، علما، روحانیت و جامعه ارتباط و تعامل باشد، بی شک هر توطئه ای علیه این مملکت بیهوده و آب در هامون کوبیدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha