پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بشرویه

حوزه/ امام جمعه شهرستان بشرویه با بیان اینکه ۱۳ آبان متعلق به قشر و جناح خاصی نیست، گفت: این روز بزرگ، روز نماد مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جنایتکار و خیانتکار است.

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهارکرد: برکسی پوشیده نیست که تداوم شجره طیبه انقلاب اسلامی در مسیر ارتقا و حاکمیت جهانی، شهدای شاخص و بزرگی همچون محمد حسین فهمیده هستند.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه "واعدوا لهم مااستطعتم من قوة"، گفت: مضمون این آیه بر ضرورت آمادگی در برابر دشمن دلالت دارد و بایستی ببینیم و بررسی کنیم که انواع سلاح امروز برای مقابله و مبارزه با دشمن کدام است.

امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به ضرورت داشتن بصیرت در جامعه، تصریح کرد: انسان باید بداند که در هر حوزه‌ای اعم از جنگ اقتصادی، روانی و... که دشمن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند، چه کاری انجام دهد.

حجت الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی بحث تحریم‌های ظالمانه را رقم زده‌ است، عنوان کرد: آنچه مسلم است، آن که اگر بصیرت و آگاهی بخشی به مردم برسد از بروز بسیاری از مشکلات به ویژه بحث احتکار خانگی که خودش به نوعی همکاری با دشمن محسوب می‌شود جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در عاشورای حسینی دارد، خاطرنشان کرد: خط سرخ شهادت درس بزرگی است که سید و سالار شهیدان(ع) با شهادت خود و ایستادگی در برابر ظلم به جهانیان داد.

امام جمعه شهرستان بشرویه بر مقاومت در برابر استکبارجهانی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی با یکپارچگی، وحدت و مقاومت، در برابر شیطنت های استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کرده است.

حجت الاسلام شمس الدین اولیای الهی را اسوه مردم دانست و یادآور شد: خون شهدا مصداق بارز معروف است که دانش آموزان بایستی شهدای بزرگی همچون شهید فهمیده را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به این مهم که در حقیقت 13آبان چهره واقعی منافقان و دشمنان را نشان داد، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی و گرامیداشت این روز بزرگ نمایشگر آن است که دیوار ستم با مقاومت، شکستنی و گسستنی است.

امام جمعه بشرویه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، دشمن را سیاه کردن و شاخ دشمن را شکستن را از مهمترین پیام‌های یوم الله 13 آبان اعلام کرد و افزود: بایستی با حضور گسترده در راهپیمایی بزرگ 13 آبان، امیدبخشی، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقویت عشق به مقام معظم رهبری را به جهانیان ثابت کنیم و بیشتر از گذشته سبب ناامیدی دشمنان و در راس آن، آمریکای جنایتکار شویم.

وی با انتقاد به کسانی که همچنان به دیوار سست دشمن تکیه کرده اند به بخشی از جنایات آمریکا در کشور اشاره کرد و ضمن توصیه مردم به مطالعه تاریخ، گفت: "کودتای 28 مرداد و شهادت مردم ایران اسلامی، حادثه 16 آذر سال 1332، کشتار صدها هزار نفر از مردم در سال 42، تحقیر ملت ایران در لایحه کاپیتولاسیون" بخشی از اقدامات ننگین آمریکا علیه ملت مظلوم ایران است.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: موضوعاتی همچون مصادره میلیون ها دلار از اموال ایران به بهانه های مختلف، حمله به ایران در صحرای طبس، حمایت از رژیم بعثی عراق و تحمیل هشت سال جنگ و شهادت هزاران جوان کشور، حمایت از مناففان و شهادت بیش از ۱۷هزار شهید ترور، مصادره هواپیماهای مسافربری، و ... تماما از سوی آمریکا صورت گرفته و مردم ما هیچ گاه این جنایات را فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به این‌که در سال های اخیر نیز ایران اسلامی از حملات سیاسی و فرهنگی دشمن درامان نمانده است، متذکر شد: حمله به تاسیسات ایران،تامین سلاح شیمیایی در جنگ بر علیه ایران، اعمال تحریم های ظالمانه، راه اندازی فتنه‌های سال 77 و 88 ، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و ایجاد هزاران تیم به منظور منحرف کردن مردم از انقلاب، فحاشی و تهمت به ایران اسلامی و تروریست خواندن آن، تاسیس فرقه‌های ذاله و اسلام آمریکایی، تاسیس و تعذیه گروه‌های تروریستی از جمله داعش، تهدید ایران به حمله نظامی و تلاش برای خرابکاری در تجهیزات کشور تنها بخشی از جنایت‌های آمریکا در ایران اسلامی است و آیا می‌شود به این‌چنین دولتی اعتماد کرد؟

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مطرح شدن مطالبی که در فضای مجازی در بحث اهمیت 13 آبان مطرح می‌شود، عنوان کرد: بایستی در مدارس ما نیز در بحث 13آبان و اهمیت آن فرازی از مطالب مهم تدریس شود و در همه جلسات، عزاداری‌ها، محافل و مساجد اهمیت این روز تاریخی و بزرگ بیان گردد.

وی ضمن اشاره به نقش ارزنده روحانیت در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و با بیان این‌که جرقه‌های انقلاب اسلامی توسط روحانیت زده شد، یادآور شد: روحانیون و طلاب علوم دینی نقش بسیار تاثیرگذاری در شناختن ابعاد 13 آبان و همچنین نشان دادن چهره کریه استکبار جهانی به مردم دارند و در این خصوص باید نهایت تلاش و کوشش خود را به کار گیرند.

امام جمعه بشرویه به ولایتمداری مردم اشاره کرد و افزود: شهرستان بشرویه تعداد 154 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و مردم آن در همه مناسبت‌ها پیشقدم بوده اند و در 13آبان سال جاری نیز همگام با همه ملت شریف ایران و هم استانی‌های ما در خراسان‌جنوبی در راهپیمایی بزرگ 13 آبان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha