جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر توجه ویژه روحانیان مبلّغ به مراسم ایام پایانی ماه صفر، گفت: در واقع فعالیت تبلیغی در مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر مکمل فعالیت روحانیان در ایام اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیون مبلغ اعزامی به اربعین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، با اشاره به فرصت تبلیغی ویژه ایام اربعین، اظهار کرد: باید طلاب و روحانیان از این فرصت تبلیغی حداکثر استفاده را ببرند.

وی با اشاره به گروه‌بندی روحانیان اعزامی به اربعین و برنامه‌های تبلیغی آن‌ها، افزود: با توجه به فضای کشور عراق و فرهنگ آن‌ها در لطف و عنایت ویژه نسبت به روحانیان، اربعین موعد مناسبی برای فعالیت تبلیغی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان همچنین با اشاره به صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در اعزام مبلغان به اربعین، اظهار کرد: اگرچه در ابتدا از هر روحانی برای اعزام به اربعین 600 هزار تومان دریافت شده بود، اما هزینه تمام‌شده سفر روحانیان مبلغ استان به اربعین برای هر نفر 561 هزار تومان بود و در پایان مابقی مبلغ به روحانیان عودت شد.

وی که مسئول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه با تأکید بر توجه ویژه روحانیون مبلغ به مراسم ایام پایانی ماه صفر، گفت: در واقع فعالیت تبلیغی در مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر مکمل فعالیت روحانیان در ایام اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام مهدوی، استاد حوزه علمیه و از روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین هم در این نشست، اظهار کرد: فعالیت روحانیون مبلغ استان در اربعین بسیار مؤثر بود.

وی تصریح کرد: با وجود این شایسته است برای اربعین سال آینده کاروان‌های زائران به‌صورت منسجم‌تر به اربعین رفته و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که از ابتدا تا پایان یک روحانی همراه با هر کاروان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha