چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در راهنمایی واقفان به حفظ و بقای برخی مراکز دینی توجه شود، گفت: وقف راه حل بسیاری از مشکلات کشور است و می تواند پشتوانه مالی خوب برای تامین هزینه های مالی مربوط به امور مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت ‌الله محمد رضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با مدیران اوقاف استان یزد با اشاره به اینکه احیای مساجد و فراهم کردن زمینه استفاده هرچه بیشتر و بهتر از کارکردهای مساجد در جامعه یکی از مباحثی است که در حوزه وقف باید به آن توجه شود گفت: برای ترویج ارزش های دینی در جامعه وجود یک روحانی تمام وقت برای جذب نسل جوان بسیار نیاز است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در زمینه وقف باید به مسائل بسیاری توجه شود، اظهار داشت: معطل نماندن وقف هم یکی دیگر از مواردی است که حتما باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد حفظ و بقای برخی مراکز دینی، فرهنگی و موقوفات پیشین مسائلی است که در راهنمایی که به واقفان صورت می گیرد، باید به آن توجه شود، خاطر نشان کرد: افرادی که قصد ساخت حوزه‌های علمیه، مساجد و یا حسینیه‌ها دارند، بهتر است حتما در کنار آن وقفیاتی داشته باشند که این وقفیات ضامن بقای آن باشند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه وقف راه حل بسیاری از مشکلات کشور است و می تواند پشتوانه مالی خوب برای تامین هزینه های مالی مربوط به امور مختلف باشد تصریح کرد: یکی از این اقدامات، اشاعه فرهنگ وقف به روش‌های مختلف است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

آیت ‌الله ناصری یزدی در پایان با اشاره به اینکه بخش بسیار زیادی از موقوفات در روستاها قرار دارد افزود: در صورتی که این موقوفات احیا شود و بتوان درآمدزایی مناسبی برای آنها به وجود آورد، قطعا زمینه بسیار خوبی برای بازگشت روستاییان به روستاها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha