پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بین محبت و ادعای محبت نسبت به اهل بیت(ع) تفاوت زیادی وجود دارد، گفت: محبت باید خالصانه باشد، زیرا ادعا آسان است، اما محبتی ما را نجات می‌دهد که توأم با عمل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به مفهوم محبت در مکتب اسلام، اظهار کرد: ما باید هم محب و هم محبوب باشیم؛ یعنی محب اولیای الهی باشیم تا محبوب خداوند شویم.

وی با بیان اینکه محبت در تربیت بحث اساسی است، افزود: در روایات و آیات قرآن راه‌های زیادی از جمله انذار، تبشیر، الگودهی و ... برای تربیت گفته شده که یکی از کارآمدترین مؤثرترین و بهترین آن‌ها راه محبت و تربیت حبی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع بهترین راه تربیت چه در خانواده، چه در جامعه و چه در مجموعه‌های انسانی محبت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام سجاد(ع) در یکی از مناجات‌های خود خطاب به خداوند می‌گوید: «أَسْأَلُک حُبَّک وَ حُبَّ مَنْ یحِبُّک وَ حُبَّ کلِّ عَمَلٍ یوصِلُنِی إِلَی قُرْبِک وَ أَنْ تَجْعَلَک أَحَبَّ إِلَی مِمَّا سِوَاک»؛ از تو درخواست می‌کنم دوستی تو و دوستی دوستدارانت را و دوست داشتن هر کاری که مرا به مقام قرب تو رساند و هم درخواست دارم که خود را از هر چه غیر توست بر من محبوب‌تر گردانی.

وی ادامه داد: بر اساس این دعا امام سجاد(ع) سه چیز از خداوند درخواست می‌کند؛ خدایا محبت خودت را به من عطا کن، محبت کسانی که تو را دوست دارند و سوم محبت کارهایی که من را به تو نزدیک می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه این سه کلید تربیت است، افزود: «حب الله»، «حب اولیاءالله» و «حب کل عمل یوصلنا الی الله» تربیت مؤثر و بادوامی را تضمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه ادعای محبت اهل بیت با عمل به محبت در سختی‌ها متفاوت است، افزود: بین محبت و ادعای محبت تفاوت زیادی وجود دارد، زیرا این مهم است که محبت واقعی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: محبت باید خالصانه باشد، زیرا ادعا آسان است، اما محبتی ما را نجات می‌دهد که توأم با عمل باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha