پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان هند قانون منع نماز خواندن در تاج محل را به چالش می کشند

حوزه/ اعضای کمیته انتظامی مسجد تاج محل که قانون جدید اداره باستان شناسی در راستای ممنوعیت نماز خواندن در مسجد را به چالش می کشند می گویند که سنت ۴۰۰ ساله ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، مسلمانان هندی در راستای به چالش کشیدن قانون جدید اداره باستان‌شناسی هند در ممنوعیت اقامه نماز در مسجد تاج محل در روزهای غیر از جمعه، روز سه شنبه در داخل این مسجد به نماز ایستادند.

اعضای کمیته انتظامی مسجد تاج محل که این قانون را به چالش می کشیدند مجبور شدند از آب آشامیدنی در برای وضو گرفتن استفاده کنند، زیرا جایگاه های وضوخانه مسجد قفل و زنجیر شده بودند.

سیدابراهیم حسین زیدی رئیس این کمیته انتظامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: کارگران سعی داشتند جلوی ما را بگیرند، اما وقتی از آنان خواسته شد با ارشدهایشان تماس بگیرند عقب نشینی کردند.

زیدی گفت: ما به نماز خواندن در این مسجد ادامه می دهیم همانطور که این سنت ما از 400 سال پیش بوده است.

در همین راستا امام سید صادق علی که خانواده اش ده ها سال پیش نماز مسجد تاج محل بوده اند، روز گذشته به مسجد آمده و با وجود ممنوعیت ها پیش نمازی نماز جماعت در مسجد را به عهده گرفت.

وی در ادامه افزود: هیچ قانون یا نهادی نمی تواند جلوی نماز خواندن ما را در مسجد بگیرد، زیرا این حق ما است.

گفته می شود بر اساس حکم اخیری که سازمان باستان شناسی هند مدعی شده از دیوان عالی گرفته، از این پس نماز خواندن در مسجد تاج محل به جز روزهای جمعه ممنوع می باشد. در حقیقت مقامات محلی هندی تنها اجازه برپایی نمازهای جمعه را در تاج محل می دهند.

از آنجایی که تاج محل در ایام جمعه به روی بازدید مردم بسته است، ساکنان محلی اجازه دارند بدون پرداخت ورودی برای برپایی نماز به این مکان وارد شوند. این درحالی است که تاکنون گردشگران و بازدیدکنندگان نیز می توانستند با پرداخت بلیط ورودی به این مکان آمده و در آنجا نماز اقامه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha