سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گردهمایی اساتید سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه مجموعه استکبارجهانی به یک جمع بندی رسیدند که طرحی را در برابر ایران تنظیم کنند که ۶محور دارد گفت: در چالش قراردادن نظام، بالا رفتن قیمت دلار، خارج شدن آمریکا از برجام جزئی از این طرح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی اساتید سطوح عالی و نخبگان بسیجی حوزه علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: براساس شواهد تاریخی تمدن اسلامی یک تمدن قوی در تاریخ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه متفکرین و کارشناسان تاریخ درغرب اعلام می دارند عمدتا 15 تمدن بزرگ جهانی وجود دارد، گفت: عمده این تمدن ها امروزه به تمدن فسیلی تبدیل شده اند؛ ولی همین متفکرین اذعان دارند که تمدن اسلامی تنها تمدنی است که فسیل نشده و چون شیر زنده ای است که زمین گیر شده است که این زمین گیری خواسته ومطلوب غرب است

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: رو به افول بودن آمریکا یک عقبه علمی دارد، اگر کلمه انگلیسی فروپاشی آمریکا را در اینترنت جستجو کنیم، مشاهده می کنیم 14 میلیون مقاله علمی در ابعاد مختلف در این زمینه وجود دارد که عمدتا توسط اساتید آمریکایی نوشته شده و علت اصلی آن را در اغلب مقالات ایران اسلامی می دانند.

*تمدن بزرگ اسلامی با سرعت در جهان رو به پیشرفت است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: آنچه امروز در اروپا به عنوان پیشرفت علمی مطرح می شود پیشرفت نیست بلکه تکرارعلمی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی عنوان کرد: در کتاب خاطرات مستر همفر نوشته شده که به عنوان یک جاسوسی انگلیسی است که ارزشمند ترین سرمایه مسلمانان را که کتاب های علمای مسلمانان بود با کمترین سرمایه از کوچه وپس کوچه های ایران جمع آوری کردیم و آن منشا پیشرفت علمی اروپا شد.

وی افزود: کاری که  امام راحل کرد این بود که شیر تمدن بزرگ اسلامی را از حالت خفته بیدار ساخت و امروز به خوبی در دنیای بشری جلو می رود، ما در مباحث علمی پیشرفت های بسیار قابل توجه ای کردیم و یکی از دلایل آن وجود تحریم ها است.

*گرویدن اندیشمندان غربی به اسلام

وزیر سابق اطلاعات  عنوان کرد: شواهد فراوانی وجود دارد که اندیشمندان دنیای اروپا وآمریکا رو به اسلام آورده اند، امروز منشور امیر المومنین(ع) جز اسناد قوی سازمان ملل قرار دارد.

وی بیان کرد: دو سال ونیم بیش از 250 نفر از سراسر دنیا و تمدن ها وقت صرف کردند که به منشور حکومت داری امام علی(ع) ایراد بگیرند ولی نتوانستند و از این باب خیلی این متفکرین عاشق اسلام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه تمدن اسلامی بخواهیم ونخواهیم در دنیا پیش می رود، حتی اگر داخلی ها بخواهند همراهی کند یا نکند گفت: لذا استکبار متوجه این پیشرفت است.

وی اذعان داشت: مجموعه استکبارجهانی به یک جمع بندی رسیدند که طرحی را در برابر ایران تنظیم کنند که 6محور دارد، ولی با نگاه وضعیت فعلی کشور در ابعاد مختلف تبیین و اجرا می شود.

*دشمن درصدد دادن جام زهر دیگری به ولایت فقیه است

وزیر سابق اطلاعات با تاکید براینکه نخستین محور طرح 6گانه خارج شدن آمریکا از برجام  بود ابراز کرد: اقدام دوم سر به فلک کشیدن قیمت دلار، سومین مرحله نارضایتی عمومی، بالا رفتن تورم در حد ورشکستگی ایران چهارمین محور، پنجم جلوگیری از بازگشت ایران به مباحث هسته ای واقدام آخر اینکه کل نظام در چالش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز موساد کار تحقیقی وپژوهشی که روی مذهب شیعه کرده، چنان عمیق وقوی است که حتی حوزه های علمیه نکرده و چه بسا افرادی را در حوزه های علمیه نفوذ داده است تا دروس حوزه را تا مدارج بالای علمی تحصیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی بیان کرد: امروز متاسفانه در جمع های خودمان مطالبات اجتماعی را به سمت ولایت فقیه بردیم، در حالی که فراموش کردیم مطالبات را باید از چه کسی داشته باشیم، طراحی دشمن در 6 محور بیان شده این است که جام زهر را یکبار دیگر به ولایت فقیه بدهند.

*چشم امید دشمن به بحث نفوذ است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس همه چشم امید دشمن را در این برنامه بحث نفوذ دانست و افزود: به نحوی که عقبه طرح نفوذ از سوی دشمن عقبه 40 ساله هست باید به تاریخ مراجعه کنیم وببینیم که بحث نفوذ در تاریخ اسلام چه کرده است

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: خطبه 83 نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) نکات بسیار قابل تاملی در نفوذ بیان کرده، لزوم شناخت دشمن و روش های دشمن، شناخت نفوذ پذیران، باورمندی جامعه به ضعف دشمن و ناامید کردن دشمن و بهره برداری از طریق آقازاده ها از جمله نکات است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha