پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
  تربیت مربی

حوزه/ باحضور رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره ) اختتامیه طرح تربیت مدرس جامع در مؤسسه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام الهی راد پیش از ظهر امروز در اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس جامع سال 95 که با حضور آیت الله مصباح یزدی در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به شکل گیری طرح جامع ولایت گفت: فارغ التحصیلان طرح جامع ولایت از حدود 2 سال پیش کارشان را شروع کردند و این طرح دارای ویژگی است که از جمله آن افرادی که در دوره شرکت کردند لازم بود بر هر کتاب فلسفه اخلاق، سیاست، انسان سازی و... برای تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی تسلط داشته باشند.

مجری طرح دوره تربیت مدرس جامع، بابیان اینکه استقبال خوبی از این دوره ها شده، افزود: جای شکراست که بزرگترین فعالیت مسئولین طرح ولایت در مؤسسه، تربیت استاد است.

حجت الاسلام محمد نراقی، یکی از فارغ التحصیلان دوره تربیت مدرس طرح ولایت نیز با بیان اینکه برگزاری این دوره ها برای پاسخ گویی به شبهات جوانان درمراکز علمی بسیار مفید است، افزود: حضور در دوره تربیت مدرس برکاتی به همراه داشته که از جمله آن انسجام نظام آور مبانی دینی و اسلامی است.

این فارغ التحصیل دوره تربیت مدرس طرح ولایت اظهار داشت: ازدیگر ثمرات این دوره ها این بود که توانستیم مبانی دینی و معرفتی اسلامی را درمیان جوانان نشر دهیم وپاسخ قانع کننده ای برای آنها داشته باشیم.

وی بابیان اینکه تربیت مدرس، بیشتر علمی است و همین خود ممکن است  آسیب های به همراه داشته باشد، اظهارداشت: برای رفع این آسیب نیازمند قالب های خاص آموزشی برای افراد خاص هستیم.

حجت الاسلام نراقی بابیان اینکه این طرح، نوعی حرکت جهادی است و جای تفکر جهادی خالی است و لازم  است این نوع نگاه در دوره های تربیت مدرس تقویت شود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha