چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام حق جو

حوزه/ استاد مشاور حوزه علمیه گفت: استان قزوین از شهرهای عالم پروراست وشهدای والامقامی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حق جو، در مراسم تجلیل از خانواده های حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات حسینیه امامزاده حسیبن(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علما و شهدای این منطقه، بیان کرد: استان قزوین از شهرهایی است که توانسته علما و شهدایی والامقام را تربیت و به این نظام جمهوری اسلامی تقدیم کند که باید یاد و خاطره همه آنها را گرامی بداریم .

این استاد مشاور حوزه علمیه برگزاری این نوع برنامه ها با حضور خانواده روحانیت و فرزندان را کاری ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مایه استحکام و قوام یک کشور می باشد خانواده و فرزندان است که باید این موضوع را در جامعه اسلامی جدی گرفت.

وی افزود: امروز خانواده از ارکان مهم نظام تربیتی است که باید آسیب ها و ناهنجاری هایی که معمولا در جامعه مشاهده می شود را به خوبی مدیریت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو توجه همسر به خانواده و فرزندان را مهم دانست و بیان کرد:باید همسران در خانواده محبت و مهربانی را مدنظر و در اولویت اصلی خود قرار دهند، کانون خانواده فضایی است که علاقه افراد به یکدیگر باید در عمل ظاهر شود و یکی از نمونه های آن محبت ،مهربانی و گذشت است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز افراد خانواده به محبت باید درون خانواده تأمین شود؛ در غیر این صورت افراد آن را در محیطی بیرون از خانه جستجو می‌کنند و این زمینه‌ساز بروز آسیب‌های بعدی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو در رابطه با برگزاری این برنامه باشکوه بیان کرد: باید از دست اندرکاران این برنامه و مدیریت حوزه علمیه استان قزوین و همچنین از حجت الاسلام انصاری که در برگزاری این برنامه تلاش داشتند قدردانی نمایم واین نوع برنامه ها باید در حوزه های علمیه باید بیشتر برگزار شود.

در پایان این مراسم از فرزندان ممتاز و اساتید برتر مدارس علمیه استان قزوین تجلیل گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha