جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیران

حوزه/ فرزند مرحوم آیت الله باریک بین گفت:امام جمعه سابق قزوین همیشه دغدغه بازسازی و احیای مدارس علمیه قزوین داشتند و حتی بارها به مسئولین وقت این موضوع را تذکر جدی می دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین، در مراسم بازگشایی مدرسه علمیه سردارین، گفت: در زمانی که استان قزوین از عدم  مدرسه علمیه در تنگنا قرار داشت، مرحوم آیت الله باریک بین تلاش داشتند که این مسئله بازسازی مدارس علمیه قزوین را در استان جدی بگیرند.

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برخی از مدارس علمیه مانند مدرسه صالحیه و سردارین و دیگر مدارس مورد تخریب و به فراموشی سپرده شده بود که معظم له بارها در جلسات مختلف که با مدیران دستگاه های اجرایی استان داشتند، بر این مسئله تاکید فراوان داشتند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:مدرسه صالحیه که یکی از مدارس بی نظیر و قدیمی در خاورمیانه محسوب می شود تخریب شده بود و حتی برخی از حجره های طلاب بر اثر ریزش در زیر خاکها قرارداشت.

وی اظهارکرد:مرحوم آیت الله باریک بین بعد از بازدید از این مدرسه و مدرسه سردارین تلاش را بر این داشت که هر چه سریع تر این مدارس که شناسنامه حوزه علمیه قزوین می باشد را مورد احیا و بازسازی قرار دهند.

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد:باید از خدای متعال شکر گزار باشیم که امروز با پیگیری مدیر مدرسه سردارین ،مدیر حوزه علمیه قزوین و نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین این دو مدرسه به خوبی احیا و در اختیار طلاب قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha