جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رمضانی

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: معرفی کتاب از سوی ائمه جماعات مساجد در حال اجراست هر روز بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا یک کتاب به نمازگزاران معرفی و در رابطه با اهمیت مطالعه مطالبی بیان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جمعی از مسئولان و کارکنان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه استان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام علی رمضانی به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداخت و گفت: امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد مردم به ویژه جوانان در حال کاهش است.

وی با بیان این که در کشوری که مردم آن مسلمان هستند و دینش با خواندن آغاز شده، نباید سرانه مطالعه در آن جامعه کم باشد، خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها به ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تاکید  کردند که باید مدنظر برنامه ریزان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

 دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان قزوین پرداخت و بیان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مشخص در تمام مدارس علمیه قزوین برای طلاب واساتید برنامه ریزی شده و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: معرفی کتاب از سوی ائمه جماعات مساجد نیز  در حال اجراست، هر روز بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا یک کتاب به نمازگزاران معرفی و در رابطه با اهمیت مطالعه مطالبی بیان می شود.

توسعه فرهنگ مطالعه از عوامل ایجاد نشاط اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این دیدار بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ مطالعه یکی از عوامل ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، آمادگی روحانیون و حوزه استان را برای همکاری با نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  اعلام کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha