جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه سردارین

حوزه/ حجت الاسلام مهر آرا، با اشاره به عدم توجه جدی به مسجد و گنبد مدرسه تاریخی سردارین قزوین، گفت: مسجد و گنبد مدرسه در حال تخریب بوده و بارها این مسئله مهم را به مسئولین امر تذکر داده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: مدرسه سردارین از مدارس قدیمی و بی نظیر در استان قزوین است که متاسفانه بر اثر عدم توجه به بازسازی آن، این بنای تاریخی تخریب شده بود.

مدیر مدرسه سردارین قزوین ادامه داد: نباید سرمایه های ارزشمند و بناهای تاریخی نظیر مدارس علمیه که زمانی مهد تربیت و تعلیم علما، فرهیختگان و شهدای روحانی بوده را به فراموشی سپرد. مدرسه علمیه سردارین محل پرورش و تربیت طلاب و روحانیون بود که در دوران دفاع مقدس رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و به شهادت رسیدند.

وی به بازسازی مدرسه سردارین اشاره و بیان کرد: این مدرسه تاریخی قرار بود که در مهرماه سال جاری، میزبان طلاب علوم حوزوی باشد، اما متاسفانه به خوبی بر ای طلاب و اساتید مهیا نشد.

حجت الاسلام مهر آرا، با اشاره به عدم توجه جدی به مسجد و گنبد مدرسه علمیه سردارین، بیان کرد: این مسجد و گنبد در حال تخریب بوده و بارها این مسئله مهم را به مسئولین امر تذکر داده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه سردارین قزوین اظهار کرد: باید از توجه جدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فرزند ارشد مرحوم آیت الله باریک بین و مدیریت حوزه علمیه قزوین که نگاه ارزشمندی نه تنها به این مدرسه، بلکه به تمام مدارس علمیه قزوین داشته و دارند، قدردانی کنیم.

 حجت الاسلام مهر آرا بیان کرد: کار بازسازی و احیای این مدرسه قدیمی تا حدودی به پایان رسیده که امیدواریم قبل از فرا رسیدن فصل سرما بتوانیم تجهیزات لازم را نصب و در اختیار طلاب مدرسه قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha