پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهیان نور / مناطق عملیاتی جنوب از نگاه عکاسان خبرگزاری حوزه

حوزه/ مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال جاری ۱۵۰ هزار زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی سطح استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان، سرهنگ فرهاد غلامی با اعلام این خبر اظهارداشت: اعزام کاروان ‌های راهیان نور گامی موثر در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل جوان است که همین زمینه تاکنون بیش از سه هزار نقطه یادمانی در استان کردستان شناسایی شده است که هفت نقطه آن امروز به عنوان یادمان‌ های راهیان نور آماده پذیرایی از زائران است.

وی افزود: امروز اگر دشمنان نمی ‌خواهند یک حرکت فرهنگی مانند راهیان ‌نور شکل گیرد به این دلیل است که ما در راهیان نور عنصر جهاد را احیاء می ‌کنیم.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان  با بیان اینکه استان کردستان هم میزبان زائران راهیان نور و هم اعزام ‌کننده زائر به سایر مناطق عملیاتی کشور است، ادامه داد: امسال بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از ۲۸ استان کشور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس استان کردستان بازدید کردند.

غلامی یادآور شد: اگر چه استان کردستان خود هر ساله به عنوان استان میزبان در بحث اردوهای راهیان نور دانش ‌آموزی مطرح است اما در کنار این میزبانی در بحث اعزام دانش‌ آموزان بومی به دیگر مناطق عملیاتی کشور در منطقه شمال ‌غرب و جنوب نیز حضوری فعال و چشمگیر دارد بطوریکه در همین راستا امسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر دانش ‌آموز دختر کردستانی از مناطق عملیاتی بانه بازدید کردند.

وی بیان کرد: یادمان شهدای حماسه و مقاومت (باشگاه افسران سابق) و یادمان شهدای پیشمرگان مسلمان کرد سنندج (تپه الله اکبر) در شهرستان سنندج، یادمان شهدای عملیات کربلای ۱۰(بوالحسن) و یادمان شهدای غریب سیرانبند در شهرستان بانه، یادمان شهدای عملیات ‌های والفجر چهار و ۹ (خانم شیخان) و یادمان شهدای پاکسازی شهر مریوان (دریاچه زریوار) در شهرستان مریوان و هم چنین یادمان دالانی (محور عملیاتی والفجر ۱۰) در شهرستان سروآباد از جمله مقصد کاروان ‌های راهیان نور در استان کردستان است بطوریکه یادمان ‌های مذکور سالانه میزبان خیل عظیمی از کاروان‌ های راهیان نور از سراسر کشور هستند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان گفت: فضاسازی فرهنگی، آماده‌سازی زیرساخت‌ های مناسب، به کارگیری راویان مجرب و همچنین مهیا نمودن امکانات کافی برای رفاه بیشتر زائرین از جمله اقداماتی است که سپاه بیت ‌المقدس برای اردوهای راهیان نور در نظر گرفته است.

غلامی با بیان اینکه راهیان نور فقط متعلق به سپاه نیست، بلکه متعلق به همه مردم و مسئولان است، اظهارداشت: هر چند طی جلسات مختلفی هماهنگی‌ های لازم برای میزبانی از زائران در بین دستگاه ‌های دولتی صورت گرفته است اما متاسفانه در مرحله عمل هیچ دستگاه اجرایی کاری انجام نداده است و کل میزبانی و اسکان را سپاه بیت ‌المقدس کردستان متقبل شده است.

وی به کارگیری توان همه دستگاه ‌های اجرایی برای اسکان زائران را ضروری دانست و افزود: در حالیکه اردوی راهیان نور یک طرح ملی و استانی است که باید همه مسئولان اجرایی استان پای کار باشند اما متاسفانه در عمل فقط سپاه این میزبانی را انجام می ‌دهد و بقیه دستگاه‌ های اجرایی به تعهداتی که دادند، عمل نکرده‌ اند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: مردم کردستان حماسه ‌ها و ایثارگری‌ های زیادی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی در تاریخ کشور ثبت کردند که در کمتر جایی از کشور می ‌توان نمونه ‌هایی از آن را دید پس امروز وظیفه ماست که با استفاده از پتانسیل عظیم راهیان نور این ارزش‌ ها و رشادت ‌ها را به نسل ‌های آینده منتقل کنیم و زنده نگه داریم.

غلامی گفت: امروز زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست پس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان از وظایف و رسالت‌ های همه آحاد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث زیرساخت‌ ها مشکلی نداریم، اظهارداشت: با توجه به حضور چشمگیر مردم در مناطق و یادمان ‌های عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان کردستان، زیرساخت‌ ها برای پذیرش و میزبانی از این عزیزان فراهم است.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان  برگزاری رزمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی مجاهدت‌ های خاموش در کردستان را از مهمترین برنامه ‌های فرهنگی در کردستان عنوان کرد و افزود: در این رزمایش توانسته ‌ایم مجاهدت ‌های پیشمرگان مسلمان کُرد و نقش مردم غیور کردستان در دفاع از اسلام و انقلاب را برای ۷۸ هزار نفر تماشگر در ۵۸ شب اجرا به تصویر بکشیم.

غلامی ادامه داد: برگزاری نمایش ‌های رزمی از ۹ سال پیش در کردستان آغاز شده است که برای تمامی مراحل نمایش ها از جمله تنظیم سناریو و هنروران آن از توان نیروهای بومی استان استفاده شده است.

وی یادآور شد: در این رزمایش فرهنگی رزمی وقایع جنگ از جمله بحث پیام حضرت امام در شروع انقلاب اسلامی، آغاز جنگ تحمیلی، اتفاقات حضور رزمندگان اسلام در سنندج، مبارزه با گروهک ‌های ضد انقلاب و جنایات رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای استان بازسازی شده است.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: این برنامه، تکمیل ‌کننده توشه معنوی سفر کاروان‌ های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است که بخش‌ هایی از نبرد مردم کردستان را با سناریو و جزئیات منظم در کنار نورپردازی، صوت حرفه ‌ای، جلوه ‌های ویژه بصری، نورافشانی و هنرمندی بازیگران و بازیگردانان و با استفاده از انفجارات به نمایش گذاشت.

غلامی گفت: به برکت خون شهدا و هوشیاری مردم استان کردستان و آمادگی رزمندگان اسلام، کردستان امروز یکی از استان ‌های بسیار امن کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha