پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا سیداحسن حسینی

​حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نقش حساس و کلیدی بسیج و سپاه در برهه های خاص انقلاب اسلامی، تاکید کرد: هرگاه نظام و ملت نیازمند یاری بوده اند، همگی شاهد حضور سپاه و بسیج بوده ایم، لذا باید قدردان این دو نهاد تلاشگر و جهادگر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره انتخاب پایگاه‌های برتر مسجدمحور و کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد استان کردستان، در سنندج، اظهار داشت: از ابتدای ظهور اسلام مساجد نقش بسیار مهم و کلیدی در جامعه مسلمین داشته اند و بسیاری از مسایل مسلمانان در این مکان مقدس حل و فصل می شد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: مساجد هستند که به ارزش های اسلامی بها می دهند و باید گفت که پیشرفت جوامع اسلامی به نوعی مدیون مساجد است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مساجد، افزود: باید با حضور پرشور و فعال کردن مساجد در ابعاد مختلف نقش مسجد در جوامع اسلامی را افزایش دهیم و بتوانیم جاذبه های این مکان مقدس را برای اقشار مختلف جامعه بالا ببریم.

این روحانی اهل سنت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز نباید مساجد را تنها مکانی منحصر به انجام فرایض دینی دانست، بلکه باید کارکردهای مساجد را افزایش دهیم و بتوانیم نسل جوان و نوجوان را به این مکان مقدس جذب کنیم.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: امروز مساجد به نوعی نقش پایگاه های بسیج را نیز ایفا می کنند که این امر در فعال تر شدن کارکرد مساجد بسیار مهم و کلیدی است.

ماموستا حسینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید تشکل های فرهنگی بتوانند در مساجد فعالیت های خود را گسترش دهند، تا از این طریق زمینه جذب اقشار مختلف بیشتر شود.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به نقش حساس و کلیدی بسیج و سپاه در برهه های خاص انقلاب اسلامی، تاکید کرد: هرگاه این نظام و ملت نیازمند یاری بوده اند، همگی شاهد حضور سپاه و بسیج بوده ایم، لذا همه باید قدردان این دو نهاد تلاشگر و جهادگر باشیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در مقابل توطئه های دشمنان و نقشه های پلید آنها پرونده موفقی داشته باشیم، باید در حوزه های تبلیغ و ترویج از روش های نوین استفاده نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha