جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین مسلمانی که در نیروی هوایی آمریکا ریش می گذارد

حوزه/ طبق آیین نامه جدیدی که به تازگی به تصویب رسیده، یک تازه مسلمان آمریکایی نخستین خلبانی است که اجازه ریش گذاشتن به دلایل مذهبی را به دست آورده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از airforcetimes، یک تازه مسلمان آمریکایی نخستین خلبان در نیروی هوایی ایالات متحده است که اجازه ریش گذاشتن به دلایل مذهبی را به دست آورده است.

عبدالرحمن گیتین، خلبان اسکادران واکنش احتمالی تیپ 821 ایالات متحده است که به دین اسلام گرویده و برای ریش گذاشتن در نیروی هوایی آمریکا باید اجازه ویژه داشته باشد. وی که در یک خانواده کاتولیک بزرگ شده نخستین بار علاقه به دین اسلام را زمانی که در پادگان ازمیر در ترکیه فعالیت داشت به دست آورد و زمانی که به ایالت هاوایی در آمریکا برگشت این اشتیاق در او پایدار ماند.

وی در این باره گفته است: زمانی که ترکیه را ترک کردم احساس می کردم جزئی از وجودم را آنجا جا گذاشته ام. شروع به قرائت قرآن کردم و هر چه بیشتر آموختم بیشتر به آموزه های اسلام علاقه مند شدم.

این عضو نیروی هوایی سپس به مسجدی در هاوایی رفته و پس از پرس و جوی بیشتر به دین اسلام گروید. وی پس از اسلام آوردن خودش را برای چالش هایی که با آن ها در فضای غرب روبرو خواهد بود آماده کرد.

گفته می شود طبق آیین نامه جدید که اولین بار روز سه شنبه به اجرا گذاشته می شود، نیروی هوایی به مسلمانان و سیک ها اجازه می دهد که ریش بگذارند و حجاب و دیگر نمادهای مذهبی را استفاده کنند. لازم به ذکر است از روزی که این خلبان آمریکایی درخواست گذاشتن ریش را داده تا رسیدگی به خواسته او 4 سال به طول انجامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha