پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ سردار شاهوارپور، با اشاره به کمک ۳۳ میلیارد تومانی سپاه، برای زیرساخت‌های فرهنگی، گفت: خوشبختانه به همت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، تا به امروز بیش از ۲۷ مدرسه علمیه و ۲۵۵ مسجد بازسازی و ساخته شده است.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون اقدامات سازندگی سپاه، اظهارداشت: سپاه پاسداران انقلاب، از ابتدای تأسیسش تا کنون، یک نهاد انقلابی و ولایی بوده و همواره در جهت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه در حوزه‌های مختلف به ویژه زیرساخت‌های فرهنگی مشارکت جدی داشته است، گفت: در استان خوزستان، با توجه به عقب ماندگی‌های موجود و اهتمام نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه مدرسه علمیه و مساجد، تدابیر ویژه و گام‌های بلندی برداشته شده است.

شاهوارپور، با اشاره به اقدامات سازندگی سپاه، تصریح کرد: خوشبختانه به همت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، تا به امروز بیش از ۱۹۰ مسجد بازسازی و ۶۵ مسجد دیگر نیز ساخته شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، از ساخت و بازسازی ۲۷ مدرسه علمیه نیز در سطح خوزستان خبرداد و گفت: مدارس علمیه یکی از قرارگاه مهم فرهنگی هستند که نقش ویژه‌ای در تقویت فرهنگ استان دارند؛ به همین دلیل همه تلاش خود را برای کمک به ساخت و بازسازی مدارس علمیه معطوف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات خرج شده در زیرساخت‌های فرهنگی استان، ۳۳ میلیارد تومان است، اظهارداشت: اگرچه در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اهتمام بیشتری خواهیم ورزید اما خوشبختانه در بخش نرم‌افزاری که مهم‌ترین بخش کار است، شاهد آن هستیم که همکاری بسیار مطلوبی میان طلاب و پایگاه‌های بسیج وجود دارد.

شاهوارپور، با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از طلاب و روحانیون مسئول پایگاه‌های بسیج مساجد هستند، گفت: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان در مناطق محروم، لازم است طلاب احساس مسئولیت بیشتری کرده و با حضور در آن مناطق، به مقابله با محرومیت‌های فرهنگی پردازند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، در پایان با بیان اینکه دشمن با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای خود همچون ماهواره و فضای مجازی به دنبال ایجاد در اعتقادهای دینی مردم است، تصریح کرد: نگاه طلاب به جنگ فرهنگی باید مثل نگاهِ رزمندگان دوره دفاع مقدس به جنگ نظامی با صدام باشد؛ چراکه یک لحظه غفلت از خط مقدم دشمن، برابر با نابودی اعتقادی جبهه خودی! به همین دلیل باید با وسعت نظر نسبت به جنگ همه‌جانبه فرهنگی دقت داشته باشید.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha