سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به چنین جایگاه عظیمی دست یافته و خار چشم استکبار شده است، گفت: در مقابل بعضی از کشورها مانند رژیم آل سعود علیرغم اینکه ترامپ آن‌ها را همانند گاو شیرده معرفی کرده، باز هم از استکبار تبعیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر قدر دانستن نعمت انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: به فضل الهی و حضور مردم و رهبری حکیمانه امروز نظام اسلامی مایه افتخار مسلمانان و اعتلای دین مبین اسلام شده است.

وی افزود: در آیه 16 سوره فاطر می‌خوانیم «إِنْ یشَأْ یذْهِبْکمْ وَ یأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ»؛ اگر خداوند بخواهد شما را می‌برد و آفریده جدیدی می‌آورد و این کار بر خداوند سخت نیست. وقتی این آیه نازل شد پیامبر دستش را به پشت سلمان زد و فرمود: «هُم قَومُ هذا؛ یعنی عَجمَ الفُرسِ» آنان هم‌وطنان این مرد هستند، یعنی ایرانیان.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند در آیه 54 سوره مائده هم می‌فرماید: «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ اَذِلَّهٍ عَلَی الْمُوْمِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَی الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لَآئِمٍ ذالِکَ فَضْلُ اللهِ یُوْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، به خدا زیانی نمی‌رساند خداوند گروهی را می‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که آن را به هر کس بخواهد و شایسته ببیند می‌دهد و فضل و احسان خداوند گسترده و او به همه‌چیز دانا است.

وی افزود: در تفسیر گران‌سنگ مجمع‌البیان وقتی از پیامبر(ص) درباره مردمی که مصداق پیشگویی قرآن در آیه 54 سوره مائده هستند پرسیدند، آن حضرت دست به شانه سلمان زدند و فرمودند: «هذا و ذووه»؛ یعنی مراد از این آیه سلمان و هم‌وطنان او ایرانیان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به چنین جایگاه عظیمی دست یافته و خار چشم استکبار شده است، اظهار کرد: در مقابل بعضی از کشورها مانند رژیم آل سعود علیرغم اینکه ترامپ آن‌ها را همانند گاو شیرده معرفی کرده، باز هم از استکبار تبعیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید مواظب باشند تا گرفتار توطئه رژیم صهیونیستی نشوند، افزود: امروز خوشبختانه آمریکا ضعیف‌تر شده و به سمت افول حرکت می‌کند، در حالی که نظام اسلامی شجره طیبه‌ای است که روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و مردم دنیا به عظمت آن پی برده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha