یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه علمیه خواهران و برادران باید هر چه سریعتر تمرکز خود را روی دفاع از بینش اسلامی به کار گرفته و مراقب تغییر ذائقه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، عنوان کرد: ما پس از پیروزی انقلاب، با دو جریان گفتمانی مواجه بودیم، نخست جریان گفتمانی غرب که تصور می کرد تنها جریان مطرح جهان است و دیگری جریان انقلاب اسلامی بود که در مقابل نقاط سیاه گفتمان غربی موضع گیری کرد.

وی افزود: جریان غرب از زن به عنوان عاملی برای نرم کردن فضا برای تفاهم بود که سعی می‌کرد به بهانه توسعه خانواده را به چالش بکشد، خانواده هایی که سرشار از عشق و تلاش همسران برای برآورده کردن نیازها بود را به مکانی برای پیگیری اشتراکات اقتصادی تبدیل کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: از دیدگاه غرب دختران و خانم‌ها باید خود را در تنازع با مردان دیده و از محیط عاطفی خانواده فاصله گیرد و نیازهای جنسی را به خارج از خانه و به صورت تفاهمی بکشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: موضوع مطرح شده چالشی بوده که به وسیله زنان به آن دامن زده می‌شد و برای تثبیت آن در جوامع اسلامی نیز تلاش می‌شد، نظام اسلامی و دینی اما تلاش دارد شرایطی را فراهم کند که این معضلات از میان برود.

وی ادامه داد: امروز شرایط به گونه ای رقم می‌خورد که برای دختران و زنان ما مسائل زندگی بر اساس دین و حقوق اسلامی نبوده و مسئله جامعه زنان ما از اولویت مسائل فقهی به حوزه مسائل اخلاقی و بینشی منتقل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مطرح کرد: بیشتر تلاش در بحث تغییر ذائقه صورت می‌گیرد و در چنین تغییری فرصت برای طرح مباحث فقهی تنگ می‌شود، بنابراین حوزه علمیه خواهران و برادران باید هر چه سریعتر تمرکز خود را روی دفاع از بینش اسلامی به کار گرفته و مراقب تغییر ذائقه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: ما امروز باید تلاش کنبم تا این جمع فعلی اثر گستر شود، در حال حاضر ۶۰ هزار طلبه در بخش خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند و اگر همین مساجد یک بخشی از مشکلات را سامان دهد، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: کار دیگری که باید صورت گیرد، تولید و بازتولید مفاهیم اسلامی با تاکید بر مسائل زنان بوده و اگر متخصصان این امر نتوانند کاری در این حوزه انجام دهند، بیم این وجود دارد که نقش تاثیرگذار دین به حاشیه رانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha