دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: دشمن کیان خانواده را نشانه گرفته و اگر راه حلی برای آن تبیین نشود انقلاب دچار بحران و حتی فراتر از آن می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران که در جامعه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: از هنرهای حضرت امام ایجاد فرصت و مجال برای حضور بانوان و جوانان در میدان بود. بازکردن میدان برای حضور عفیفانه و موثر خواهران در عرصه های اجتماعی، موجب شد امروز در این نقطه ای باشیم که قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: فرصت سازی هایی که امام به خصوص درخصوص بانوان انجام دادند برگرفته از رهنمودهای قران کریم بود.

وی افزود: زمانی که پیامبر گرامی اسلام، جامعه را در دست گرفتند، مردم دختران را زنده به گور می کردند و سهم الارث زنان را می خوردند. قرآن زنان را رشد داد و به زن ولایت داد. این اقدام عملی را امام انجام دادند.

رئیس حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور عنوان کرد: امام شعار نمی دادند بلکه آنچه را بر زبان می آوردند عمل می کردند.

وی ابراز داشت: دشمن امروز زنان و جوانان را نشانه گرفته و جریان استخفاف اندیشه و لذت تغییر کام زنان و جوانان را در دستور کار قرار داده است. انقلاب آمد تا نگاه را عوض کند و کام ما را با معنویت شیرین کند و الان به شدت این دو جبهه در تزاحم و درگیری اند.

وی با بیان این که شما خواهران در بسیج طلاب و اساتید باید امام ۲۰ قشر دیگر باشید، افزود: امروز مسائل کشور بسیار پیچیده است جریان استکبار برای هرعملی فلسفه چینی کرده است. با راه حل های ساده نمی شود مسائل پیچیده را حل کرد.

وی با اشاره به انتظار از حوزه ابراز کرد: باید با دقت نظر و فهم عمیق مسئله را دانست و راه حل برای آن ارائه داد . اینکه چرا پس از گذشت ۳۰، ۴۰ سال هنوز درخصوص پوشش اسلامی سخن می گوییم و روایت می خوانیم و نشست برگزار می کنیم اما همچنان این مسئله حل نشده باقی مانده به دلیل آن است که مسئله حجاب دقیق فهمیده نشد تا راه حل برای آن ارائه داد.

وی ادامه داد: اگر مسئله ای درست فهمیده نشود و منطق اسلام متناسب با مسئله به میدان نیاید جواب نمی گیرد.

حجت الاسلام بهجت پور تصریح کرد: ما در حوزه علمیه با محوریت خانواده برنامه ریزی می کنیم و در عرصه اجتماع ورود می کنیم. دشمن کیان خانواده را نشانه گرفته و ما نیاز به ورود طلاب و اساتید بسیجی هستیم.

وی ادامه داد: اگر خانواده از هم گسسته شود انقلاب دچار بحران می شود و حتی فراتر از بحران. امیدواریم حضور در میدان و ماموریت بسیجی خود را خوب تبیین کنید و مسئله خانواده و مسائل پیرامون آن، طلاق و فرزندآوری، را با مهارت هرچه تمام تر به انجام برسانید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha