پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این که کنگره تکریم از آیت الله موسوی الخرسان فرصتی برای ایجاد ارتباط قوی و دوسویه بین حوزه علمیه قم و نجف است، گفت: این ارتباط دست یافتنی است به شرطی که جوانب فرهنگی و کرامت افراد در این نوع برنامه ها مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور امروز در دیدار اعضای کمیته علمی کنگره امناء الرسل(تکریم آیت الله موسوی الخرسان) اظهار داشت: باید هر چه زودتر رابطه بین حوزه قم و نجف برقرار شود.

وی با بیان این که رابطه این دو حوزه باید با ایجاد فرصت های مطالعاتی و بهره مندی های علمی عمیق و مستمر باشد، افزود: هیچ مجموعه علمی بدون ایجاد فرصت های مطالعاتی بین فرهنگ‌ها به جایی نرسیده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: نمی توانیم منکر فضای فکری و فرهنگی متفاوت بین ایران و عراق شویم و هنر ما این است که این فرهنگ ها را به هم نزدیک کرده و یک فرهنگ غنی سومی ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر این که کنگره تکریم از آیت الله موسوی الخرسان فرصتی برای ایجاد ارتباط قوی و دوسویه بین حوزه علمیه قم و نجف است، بیان داشت: این ارتباط دست یافتنی است به شرطی که جوانب فرهنگی و کرامت افراد در این نوع برنامه ها مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: جا دارد حوزه های علمیه عراق و ایران در این نوع کنگره ها معرفی شوند تا افراد بیشتر با فضای حوزه ها و مکاتب موجود آشنا شوند و همین آشنایی سبب خواهد شد بتوان از فرصت ها و ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد.

وی با بیان این که مسئله مهم ما در حوزه های علمیه خواهران این است که به این باور برسیم فعالیت های اجتماعی حوزه زن و خانواده در اولویت است، گفت: انتظار ما این است اعضای کمیته علمی کنگره امناءالرسل، نگاه آیت الله موسوی الخرسان به مسئله زن و خانواده، مسائل خصوصی زنان و فعالیت های اجتماعی زنان را از بین آثار ایشان جمع آوری کرده و به ما جهت برنامه ریزی های دقیق تر در حوزه زنان، ارائه کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود این است که تاکنون در حوزه زن و خانواده از نظر اسنادی، ایده های موجود در بین منابع به دست نیامده است و با توجه به آیات قرآن که در مورد زنان سخنان بسیاری مطرح کرده و مغفول مانده است، جا دارد این منابع بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

وی افزود: جا دارد در بین کتاب های آیت الله موسوی الخرسان بررسی شود که آیا اثر یا مقاله ای در مورد زنان نوشته شده که بتوان مجموعه کتاب هایی از این آثار ویژه زنان استخراج کرده و مورد بهره برداری قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با تأکید بر این که هر مقاله ای که در مورد زن و خانواده و ویژگی های زنان باشد ارزش گفت و گو و برگزاری نشست علمی را دارد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران آماده همکاری، توسعه و ترویج این مسائل در سطح کشور را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha