پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: افق پیش روی حوزه های علمیه خواهران، بسیار افق بزرگ، نورانی، تخصصی و پیچیده است و باید طلابی تربیت کنیم که حریص به علم اندوزی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ در نشست با مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ما وظیفه داریم به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) هم از نظر علمی و هم از نظر تقوا و منش های دینی، حوزه ای را تحویل دهیم که در صدر بنشیند، دلها را جذب کند و ولایت مؤمنین را به دنبال داشته باشند.

وی افزود: برای این کار، اولین و مهم ترین موضوع، تقویت برنامه‌های علمی در مدرسه است، به این معنا که مدیران و حقیقتا برنامه ای را طراحی کنند که تضمین کند طلبه ها در سطوح تحصیلی به آن نقطه های قابل قبول از نظر علمی و تربیتی دست پیدا می‌کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که معنا ندارد طلبه در حوزه کلام بخواند اما نتواند به خوبی از اعتقادات پایدار و اثربخش بهره ببرد و یا بهره برساند و یا به شبهاتی که در این زمینه است پاسخگو نباشد، ادامه داد: به همین نسبت در حوزه تربیت، طلبه باید به مدارج بالای ایمان، باور و اعتقاد برسد.

وی بیان داشت: برنامه ریزان حوزوی باید مهندسی مناسبی در حوزه دانش انجام دهند و چنان قله ها و پله ها را ببینند که طلاب از نظر دانش های فراگرفته در حد مطلوب باشند و به گونه ای حرکت کنند که بتوانند با بررسی منابع اسلامی تولیدگران دانش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که راه رسیدن به خدا پایان پذیر نیست و هنر ما در حوزه های علمیه باید این باشد که این راه بی پایان را نشان طلاب بدهیم، گفت: حوزه های علمیه برای این تأسیس شده اند که طلاب را تحت تأثیر یک نظام تعلیمی و تربیتی رشد دهند به گونه ای که طلبه تا پایان عمر دست از تلاش علمی برندارد.

وی تصریح کرد: افق پیش روی حوزه های علمیه خواهران، بسیار افق بزرگ، نورانی، تخصصی و پیچیده است و باید طلابی تربیت کنیم که حریص به علم اندوزی باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که باید نسلی را تربیت کنیم که خود را غنی از دانستن نداند و همیشه بر ندانسته ها تأسف بخورد، افزود: این نسل باید توانا در ورود به منابع اسلامی و استخراج از این منابع باشد و علمی را که فرا می گیرد ماهرانه در تعلیم و تربیت دیگران استفاده کند.

وی ادامه داد: استاد و طلبه ای که در خدمت مردم و خادم دین مردم است باید برای همه شرایط پیش بینی نشده آمادگی داشته و پاسخگوی مردم باشد و به این باور برسد که در حوزه دین همیشه حرفی برای گفتن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی ما در حوزه های علمیه خواهران  طراحی برنامه ای است که از درون طلاب را قوی تربیت کند و تربیت اخلاقی را به آنها آموزش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha