پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ امروز حضور پررنگ حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات و نهادهای دینی در فضای مجازی یک ضرورت است و نگاه ما به فضای مجازی باید به گونه ای مقتدرانه و توانمند باشد که بتوانیم مسئله را حل کنیم؛ اگر دستگاه مؤثر هستیم باید بتوانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که در مجتمع ۳۱۳ جمکران برگزار شد، اظهار داشت: نقطه کانونی چنین جلسه ای این است که ما وظیفه تحقق دین در زندگی مردم را داریم.

وی با بیان این که محور تحقق دین در جامعه آموزش نیست و آموزش در خدمت تحقق دین قرار دارد، افزود: قرآن آموزش را ذیل تربیت و تحول می داند و مقداری که تحول و تربیت را در میدان توجیه می کردند به اندازه‌اش آموزش دادند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: حوزه علمیه ای که بنشیند و در معارفش غوطه ور شود، ولی برونداد آن تأثیرگذاری در بین مردم ایجاد نکند، بی فایده است و نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان این که کلید موفقیت ما این است که در میدان باشیم و دین را در جامعه به منصه ظهور برسانیم، خاطرنشان کرد: پژوهشگری و فعالیت های آموزشی در حوزه به قدر نیاز ضرورت دارد و مهم این است که در میدان باشیم و مهارت ها را فرا گرفته و به درستی مهندسی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به بال مکمل حوزه های علمیه خواهران تبدیل شده است و می تواند ما را در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی کمک کند و خدا را شاکریم که میدان را برای موفقیت این دو دستگاه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران و نظام تربیتی و آموزشی ما آمادگی هر گونه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی را دارند و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد و هیچ دری برای این اقدام مبارک بسته نیست؛ ما واقعا سازمان تبلیغات اسلامی را به مشارکت در عرصه تحقق دین دعوت می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که ما وظیفه داریم ظرفیت انسانی حوزه را در جامعه نمایان کنیم تا خواهران طلبه با دیده شدن بتوانند بخشی از رسالت دینی را با زبان نافذ و شخصیتشان نشان دهند، افزود: اگر قرار است خواهران دیده شوند، باید در معرض سوالات بزرگ قرار بگیرند و تا کسی از این سوالات و پاسخ به آنها سربلند بیرون نیاید، نمی تواند چهره شود.

وی بیان داشت: حوزه، باید مسائل مهمی همچون فرزندآوری، انحلال خانواده، تأخیر در ازدواج، اشرافی گری، پاکدامنی و پوشش اسلامی در جامعه را حل کند؛ از همین رو لازم است چند مسئله اساسی در دستور کار مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این نکته که اگر نظامی نتواند مسئله حل کند در گوشه قرار گرفته و حذف می شود، ادامه داد: سقوط کلیسا از زمانی شروع شد که نتوانست مسئله را حل کند یا مسئله را غلط حل کرد؛ بنابر این ما باید بتوانیم مسئله را حل کنیم.

وی اظهار داشت: امروز حضور پررنگ حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات و نهادهای دینی در فضای مجازی یک ضرورت است و نگاه ما به فضای مجازی باید به گونه ای مقتدرانه و توانمند باشد که بتوانیم مسئله را حل کنیم؛ اگر دستگاه مؤثر هستیم باید بتوانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مواجه کردن طلاب با اصلی ترین مسائل سبب می شود تا مدیران بتوانند رشته ها و سرفصل ها را مطابق با نیازهای جامعه تغییر داده و برای حل نظام مسائل فکر کنند، گفت: خواهران به هر دلیل برای اینکه قوت لازم و احساس قدرت بیشتری را پیدا کنند، باید حرکت هایشان جمعی باشد و پیشنهاد می‌کنم سازمان تبلیغات اسلامی برای ما این فرصت را مهیا کند، یعنی تنها به کارهای تک نفره توجه نشود، زیرا اصل کار ما در گروه شکل می گیرد.

وی از آمادگی حوزه خواهران برای شبکه سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئله و دغدغه امروز، ایجاد یک شبکه هوشمند و هدفمند است و ما این شبکه را در حوزه تبلیغ به سازمان واگذار می کنیم و ضمن این که در عرض فعالیت سازمان ورود نخواهیم کرد، در شبکه سازی نیز کمک می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که  25 هزار ظرفیت فعال داریم که می توانند در امر تبلیغ به سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنند و هر ساله چندین هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود، اظهار داشت: ما سازمان تبلیغات اسلامی را جریان موازی خودمان نمی بینیم، بلکه در امتداد حوزه علمیه خواهران می بینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha