یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر اسرائیلی خواستار اخراج ناظران بین المللی از الخلیل شد

حوزه/ وزیر امنیت رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به نتانیاهو، خواستار پایان دادن به اقامت ناظران بین المللی در الخلیل شده و مدعی شد که این ناظران با اسرائیل دشمنی دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، گیلاد اردان، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی درخواست اخراج ناظران بین المللی از الخلیل را به نخست وزیر اسرائیل فرستاد.

این وزیر صهیونیستی روز گذشته با ارسال نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، خواستار پایان دادن به اقامت ناظران مدنی، و اعضای سازمان «حضور موقت بین المللی در هبرون ( الخلیل )  (تیف)» در جنوب کرانه باختری اشغالی شده است.

وی مدعی شده که این ناظران بین المللی یک جانبه و به نفع فلسطینیان اقدام می کنند و با نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان یهودی دشمنی دارند. وی همچنین گزارشی در این رابطه به نتانیاهو فرستاده است و در گزارش خود از اینکه این نیروها طرفدار بایکوت و تحریم اسرائیل هستند، شکایت کرده است.

گفته می شود سازمان تیف با نام «حضور بین المللی موقت در هبرون (الخلیل)»، یک ماموریت ناظران بین المللی است که از سال 1997 در الخلیل فعالیت داشته و هر 6 ماه یک بار توسط مقامات فلسطینی و اسرائیلی تمدید می شود. هم اکنون 14 روز تاپایان این ماموریت باقی مانده و این وزیر اسرائیلی سعی دارد در زمان ممکن اقدام به لغو این توافق نامه کند.

کشتار مسجد ابراهیمی

در ماه نوامبر نتانیاهو گفته بود که وضعیت این ماموریت را تحت بررسی قرار داده است،

لازم به ذکر است این سازمان از «ناظران بین المللی» پس از آن تشکیل شد که یک یهودی نژادپرست آمریکایی تبار با نام باروچ گلدشتاین، اقدام به کشتار 30 نمازگزار مسجد ابراهیمی در الخلیل کرد. این جنایت هولناک به جای اینکه عواقبی برای صهیونیست ها در برداشته باشد، سبب محدودسازی بسیاری از آزادی های مسلمانان فلسطینی در منطقه شده و اسرائیل به این بهانه مسجد ابراهیمی را به دو بخش یهودی و مسلمان تقسیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha