شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف نهاد های دینی، دولت، خانواده، آموزش پرورش و دانشگاه ها را مسئول مقابله با جنگ نرم و حمایت از ملت دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: سفر نخست وزیر عراق به عربستان با هدف بررسی سه جنبه امنیت، اقتصاد و سیاست انجام گرفته و به اعتقاد ما تمامی این جوانب مهم است به ویژه جنبه سیاسی؛ چراکه عراق به جایگاه تاثیر گذار خود در جهان عرب برمی گردد.

وی تاکید کرد: توافقات امنیتی در خصوص مرز های عراق و عربستان مهم است؛ چرا که تروریست ها از مرز عربستان وارد عراق می شدند و اکنون توافق شد که هیچ گونه نفوذی از طرف عربستان نباشد.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه در چارچوب جنگ نرم که کشور های بزرگ علیه ملت های اسلامی راه انداخته اند، گفت: اقدام مجلس نمایندگان عراق در ممنوع کردن بازی های الکترونیکی، بیانگر مسئولیت پذیری دولت در مقابله با جنگ نرم است و این جنگ بر فرهنگ خشونت، مواد مخدر، مسائل جنسی و شوخی تمرکز دارد.

سید قپانچی نهاد های دینی، دولت، خانواده، نهاد تعلیم و تربیت و دانشگاه ها را مسئول مقابله با جنگ نرم و حمایت از ملت دانست.

وی در خطبه دینی به سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی اشاره و از نقش آیت الله سیستانی و پاسخ ملت عراق به این فتوا قدر دانی کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در سالروز انتفاضه شعبانیه از نقش ملت عراق تشکر کرد و گفت: این انتفاضه استراتژی بین المللی را در قبال سرنگونی صدام تغییر داد و این جا از ملت عراق و شهدایمان در آن انتفاضه تشکر می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha