جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بر حمایت از مستضعفین، نیازمندان و ساختن مسکن برای آنها مطابق اقدام آیت الله سیستانی در عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در مسجد امام حسین (ع) در آنتاناناریوو پایتخت ماداگاسکار بر حمایت از مستضعفین، نیازمندان و ساختن مسکن برای آنها مطابق اقدام آیت الله سیستانی در عراق تاکید کرد.

وی اشاره کرد: یکی از خیرین بیست هزار متر مربع از زمین خود را در اختیار آیت الله سیستانی قرار داده تا آنطور که می خواهند استفاده کنند و ما این زمین را به نیابت از ایشان برای ساخت مجتمع خیریه امام صادق (ع) که این روز ها به ایام شهادتشان نزدیک می شویم، اختصاص دادیم تا برای فقرا خانه، مدرسه، کتابخانه، نمازخانه و اماکن تفریحی ساخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری بر حمایت از مستضعفین در سرزمینی که مستکبران برای مصادره حقوق آن ها و تضعیف و نادیده گرفتن انسانیت آنان تلاش می کنند، تاکید کرد.

بازدید از پروژه های خیریه ویژه ایتام و فقرا

نماینده آیت الله سیستانی از پروژه های خیریه همچون ساخت مجتمع برای افراد کم در آمد، ساخت مدارس برای فقرا، مجتمع الرسول (ص) که متشکل از بخش های مختلف برای ایتام و زنان بی سرپرست، مدرسه و خوابگاه برای طلاب و سالن مراسم و سخنرانی است، بازدید کرد.

دیدار  و گفتگو با مبلغین و بازدید از حوزه امام المنتظر(عج)

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری همچنین با مبلغین این منطقه دیدار و سخنانی در خصوص استقامت و الگو بودن مبلغ و تأثیر گذاری بر دیگران از طریق رفتار و عمل به اخلاقیات بیان کرد.

وی همچنین با خواهران طلبه در حوزه امام المنتظر (عج) دیدار و در خصوص نقش زن در تبلیغ مطالبی را بیان کرد.

* تاکید بر اهمیت حضور مبلغان زن در جامعه

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری اشاره کرد: گستره تأثیر تبلیغ زن به ویژه از نظر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنان پوشیده نیست، به گونه ای که بیان برخی از احکام شرعی مخصوص زنان برای مردان سخت است و پرسش آن نیز از سوی زنان دشوار می نماید، لذا وجود مبلغ زن این نیاز ها را برطرف می کند.

وی در پایان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان الگوی شایسته معرفی کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در بیشتر مواقع در بیان احکام اسلام و تبلیغ آن میان جامعه زنان به دختر گرامی‌شان تکیه داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha