پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا/همایش

حوزه/ هفتمین همایش بین المللی موسسه خیریه العین با مشارکت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری در شهر "لاهه" هلند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هفتمین همایش بین المللی موسسه خیریه العین با مشارکت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در شهر "لاهه" هلند برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در این همایش از کارکنان موسسه خیریه العین با نام اصلی "موسسة العین للرعایة الاجتماعیة" قدردانی کرد و گفت: خوشحالم در میان کسانی قرار دارم که وقت و عمر خود را برای سنگین کردن ترازوی حسنات خود در قیامت، صرف می کنند.

قرآن کریم بر همبستگی اجتماعی و حمایت از طبقه محروم تأکید دارد

وی افزود: یکی از مبانی که قرآن کریم بر آن تأکید کرده و بارها و بارها به آن تشویق کرده است، همان همبستگی اجتماعی و احساس مسئولیت در قبال طبقه محروم است. آیات و روایات زیادی در این خصوص وارد شده که این امر را الزامی و مستحب می داند و کسانی که از مسئولیت خود شانه خالی می کنند را محکوم می کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: اسلام از بُعد روانی و روحی طبقه محروم حمایت کرده و از منّت گذاشتن بر آنها و از نگاه حقارت آمیز به آنها نهی می کند و دستور می دهد که به آنها نیکی کنیم.

وی به سیره حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) اشاره کرد که بارها در راه خود با فقرا برخورد می کردند که بر روی زمین نشسته و تکه نانی می خورند. امام (ع) در کنار آنها می نشستند و با آنها نان میل می کردند و سپس آنها را به منزل خود دعوت کرده و از سفره کرامت خود به آنها غذا می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری اشاره کرد: بر این اساس، آیت الله سیستانی به این اصل انسانی که اسلام به آن دعوت کرده و متون شریف بر آن تأکید داشته، اهتمام می ورزند و از طریق موسسات خود برای احیای آن اقدام کردند و اکنون موسسه العین صد ها هزار نفر از ایتام را تحت تکفل خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha