جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضوی

حوزه/ خدّام حرم رضوی پس از اینکه نوزادان تازه متولد شده در روز میلاد ثامن الحجج و دهه کرامت را متبرک به نغمه ملکوتی اذان و اقامه با عطر رضوی کردند، به محل برگزاری جشن مردمی کاشانی ها در مسجد حضرت ولی عصر(عج) و اقع در خیابان کارگر (محدوده حاشیه ای و محروم شهر) رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، کاروان با طلایه داری دو خادم ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاشان در حالی که پرچم های سرخ گنبد امام حسین (ع) و گنبد ابوالفضل العباس را در دست داشتند، مهر رضوی و شور حسینی را عجین کردند و وارد این مسجد شدند.

رایحه خوش رضوی با شمیم جان بخش حسینی و نغمه زیبای صلوات در بدو ورود خدام حرم رضوی به مسجد تو را به بهشت علوی می برد و از شراب طهور دلدادگی به آل الله سیراب می کرد.

کاروان پس از ورود با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط غلامحسین شاهمرادی زاده خادم حرم رضوی و سخنرانی کوتاه حجت الاسلام ملایی مبلغ کاروان اهالی این منطقه از شهر را با یاری از معین الضعفا و جود و رافت و کرامت رضوی غنی کردند.

خدام حرم رضوی پس از این مسجد برای شرکت در آخرین برنامه حضور خود در کاشان همزمان با دهه کرامت به محل برگزاری جشنواره ملی آه و آهو مشرف شدند تا ضمن حضور در آیین اختتامیه این جشنواره جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار کاشانی های ولایت مدار و امام رضایی به بزم و شادی بنشینند.

ورود خدام به محل برگزاری جشنواره با وجود سیل جمعیت و ازدحام خیل عظیم مشتاقان به ثامن الحجج در حالیکه پرچم سبز رضوی را بر روی دست گسترده بودند زیباترین  شور عاشقی  را به تصویر می کشید.

کاشان یکپارچه نور و سرور شده  بود و  از زمین بر آسمانیان مباهات می کرد که کبوتران حرم رضوی با پیراهن یوسف به جشنواره رسیدند و ثامن الائمه نمایندگان و پرچم زیبای دلبرانه اش را برایشان فرستاده است.

جمعیت حاضر در محل برگزاری جشنواره یکپارچه اشک و شور و شوق و شعور و شکوه رضوی در قاب چشمان بودند و شهر باران از دلهای شکسته ای که چشمه امید و استجابت در آن جاری شده بود.

زلف آه و آهو بر حلقه خورشید گره خورده بود و از مُشک خوشبوی رضوی نافه کرامت و رافت امام مهربانی را بر دلها پراکنده بود. آه و آهو در آخرین شب اجرای آن همراه با برگزاری جشن ملی زیر سایه خورشید قلبهای کاشانی ها را از عطر حضور خدام حرم رضوی غزالان تیزپایی کرد که از این فضای معنوی و باشکوه خود را پشت پنجره فولاد و دخیل بر شبکه های ضریح دیدند.

خدام حرم رضوی با مدیحه سرایی، مولودی خوانی و سخنرانی و توسل به امام رضا(ع) کاشان را به صحن و سرای سقاخانه بردند و دلها را بر ایوان طلا نشاندند و کیمیای استجابت را بر دلهایشان جاری کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha