جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان، تشخیص حق و شجاعت در گفتار را ویژگی یک خبرنگار موفق عنوان کرد و گفت: خبرنگار یا نباید در این عرصه وارد شود و یا زمانی که قدم در این راه گذاشت باید در درجه اول حق را از نا حق تشخیص دهد و ثانیا شجاعت بیان حق و دفاع از حق را داشته باشد چرا که حق گویی هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز درمراسمی که به مناسبت در آستانه قرار گرفتن در هفته خبرنگار در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان همدان با اشاره به وظایف رسانه ها خاطر نشان کرد: خبرنگار به فردی گفته می شود که در راستای آگاهی بخشی در جامعه فعالیت می کند.

وی افزود: بنده انتظار داشتم در این جلسه شما عملکرد بنده را مورد نقد قرار دهید چرا که مطمئنا این نقد ها بسیار می تواند اثر گذار و موثر باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که باید در نقل قول ها امانت داری رعایت شود اظهار داشت: گاهی اوقات در فضای رسانه ای و فضاهای مجازی حرف هایی از بنده نقل می شود، اما زمانی که خودم ان را می خوانم تعجب می کنم که مگر می شود که چنین جمله ای گفته باشم.

وی تشخیص حق و شجاعت در گفتار را ویژگی یک خبرنگار موفق عنوان کرد و گفت: خبرنگار یا نباید در این عرصه وارد شود و یا زمانی که قدم در این راه گذاشت  باید در درجه اول حق را از نا حق تشخیص دهد و ثانیا شجاعت بیان حق و دفاع از حق را داشته باشد چرا که حق گویی هزینه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت بیان مطالبه گری در جامعه یادآور شد: شما باید یا از طریق خانه مطبوعات و یا از طریق بنده، کاری کنید که مسئولان در جمع های شما حاضر شوند و پاسخگوی سوالات و مطالبات شما باشند و خود را موظف به پاسخ بدانند.

وی تصریح کرد: در زمینه نقد موضوعی که مطرح است، مرز بین نقد و تخریب است که اگر نقدی را به مجموعه ای داشتیم آن نقد تخریب حساب نشود و از طرف ان مجموعه شکایت انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که متاسفانه مرز دقیقی در این بین مشخص نشده است ابراز داشت: در بحث نقد اگر بخواهیم اخلاقی عمل کنیم باید نقد را به صورت خصوصی به ان شخص یا مجموعه گفته شود اگر جوابی داده نشد و قانع کننده نبود آن زمان رسانه ای کنیم.

وی نبود ظرفیت نقد پذیری را مانع رشد مسئولان دانست و گفت: اگر بخواهیم رشد کنیم باید نقد پذیری را در وجود خود پرورش دهیم، ان زمان است که می توان انتظار موفقیت را داشت.

امام جمعه همدان با اشاره به کمیته مطالعات اقتصاد مقاومتی در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان یادآور شد: با هماهنگی هایی که با مجموعه استان اعم از ائمه جمعه، استانداری و کارشناسان خبره انجام داده ایم قرار بر این شده است با شناسایی مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید به کمک تولید کنندگان برویم.

وی ادامه داد: البته این به معنای انجام کار اقتصادی نیست چرا که بسیار مخالف انجام کار اقتصادی هستم و اجازه نمی دهم اطرافیان خودم هم وارد کار اقتصادی شوند اما همه باید با انجام مطالعات عمیق و کارشناسی، مشکلات موجود را شناسایی و در جهت رفع ان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: در بحث مطالب گری ها بنای من این نیست که در خطبه ها علیه کسی صراحتا صحبت کنم بلکه بنده به دنبال تعامل با مسئولان هستم و فکر می کنم اگر نقدی هست باید به صورت شخصی و در جلسات خصوصی مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: این طبیعت قضیه است و شما هم مطمئنا از بنده انتظار ندارید که نام فلان مسئول را هر هفته در خطبه ها بیاورم چرا که از نظر اخلاقی کار درستی نیست.

امام جمعه همدان با دعوت از خبرنگاران برای همکاری با دفتر امام جمعه  و مطالبه گری مشکلات مردم بیان داشت: نباید از من انتظار معجزه داشته باشید، چرا که بنده نیازمند یاری تک تک شما هستم و با ایجاد تعاملات بیشتر و ارائه طرح ها و ایده ها امیدواریم همه با هم بتوانیم مشکلات را از بین ببریم.

وی به مشکلات خیارسانه های  استان همدان نیز در فضایی صمیمی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و در پایان نیز از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha