چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسابقات ورزشی کربلا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به بی حرمتی به اهل بیت (ع) در مراسم افتتاحیه مسابقات غرب آسیا در ورزشگاه بین المللی کربلا، اظهار داشت: بی شک اگر جلوی اینگونه حرکات که یحتمل دستان زیادی پشت این حادثه قرار دارند، گرفته نشود، باید منتظر بی حرمتی های بیشتری به شئونات اسلامی به ویژه اهل بیت علیهم السلام باشیم، لذا مسببان این حادثه باید سریعا مجازات شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: برخی از شهرها و مکان ها در بلاد اسلامی از قداست خاصی برخوردارند که حفظ این قداسات جزو واجبات مسلمانان به ویژه شیعیان می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این وجود توطئه ها و دام های شیطانی دشمنان دین اسلام به دنبال حرمت زدایی از این مکان هاست که این روش دشمنان چند سالی است که آغاز گردیده و متاسفانه مسلمانان نیز در برابر این توهین ها به دین شان وضعیت منفعلی به خود می گیرند.

این استاد حوزوی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه بازیهای کشورهای غرب آسیا در استادیوم بین المللی کربلا، تاکید کرد: در مراسم افتتاحیه این مسابقات اتفاقی به وقوع پیوست که نه تنها دل علما و روحانیون و دلسوزان دین را به درد آورد بلکه باعث واکنش شدید مردم شهر کربلا نسبت به این رویداد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: متاسفانه در مراسم افتتاحیه این مسابقات، شاهد حضور زنان بدحجاب، خوانندگی و رقص زنان و... در ورزشگاه بین المللی کربلا که در نزدیکی حرم شریف امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام قرار دارد، بودیم که این برای جهان شیعه مایه عزا و ماتم است که چنین به شئونات این مذهب با کارهای اینچنینی توهین و هتاکی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: سئوال بنده این است که چرا مسئولان استان کربلا به ویژه مسئولان ورزشی اجازه برگزاری چنین مراسم افتتاحیه غیراسلامی و نامشروعی را داده اند که امروز باعث واکنش شدید و منفی عالمان و بزرگان دین در کشور عراق و حتی دیگر بلاد اسلامی شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: واکنش به این حادثه در ورزشگاه بین المللی کربلا به حدی بود که «سیدصدرالدین القبانچی»، خطیب جمعه صحن مبارک حرم مطهر امام علی علیه السلام خواستار برکناری وزیر ورزش و جوانان کشور عراق گردید.

این استاد حوزوی ادامه داد: همچنین علمای کربلا، نجف اشرف و... هر کدام با صدور بیانیه هایی ضمن تسلیت این رویداد و حادثه به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به شدت وزیر ورزش و جوانان عراق را به باد انتقاد گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: بی شک اگر جلوی اینگونه حرکات که یحتمل دستان زیادی پشت این حادثه قرار دارد، گرفته نشود، باید منتظر بی حرمتی های بیشتری به شئونات اسلامی به ویژه اهل بیت علیهم السلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha