پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نظم جاده ای در روز عید توسط داوطلبان بودایی در سنگاپور

حوزه/ درحالی که بیش از 1 هزار نمازگزار مسلمان نماز عید قربان را در مسجد عبدالرزاق در سنگاپور برگزار می کردند، امسال برای نخستین بار داوطلبان بودایی به کمک هموطنان مسلمان شتافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، جمعی از اعضای یک معبد بودایی، برای نشان دادن همبستگی با مسلمانان، در عید قربان، برای هدایت اتومبیل ها در جاده های نزدیک مسجد در سنگاپور داوطلب شدند.

درحالی که بیش از 1 هزار مسلمان امروز برای اقامه نماز عید قربان، در مسجد عبدالرزاق در  انوس در شمال شرقی سنگاپور گردهم آمده بودند، برای نخستین بار بودایی های سازمان شینیون به کمک آنان شتافته و داوطلبانه در سازمان دهی و هدایت اتومبیل ها در جاده کمک رسانی کردند.

سید صلاح، مدیر مسجد در این باره گفت: در سال های اخیر تعداد نمازگزاران مسجد عبدالرزاق افزایش یافته و برخی از آنان نمی توانند به دلیل شلوغی راه ها خودشان را به نماز برسانند.

وی خاطرنشان کرد: آن ها معلولا مجبور می شودند در پیاده رو و در حوالی جاده متوقف شده و نمازشان را همان جا اقامه کنند که امنیت ندارد. ما تصمیم گرفتیم امسال درخواست مجوز برای تعطیلی نسبی جاده کنیم

سید صلاح در ادامه گفت: زمانی که این ایده را با شورای میان ادیانی و میان نژادی مطرح کردیم،  هموطنان بودایی در این سازمان داوطلب شدند که مامورانی را برای هدایت اتومبیل ها در راه بند جاده ای منصوب کنند.

سید افزود: ما بسیار خوشحالیم که کمک رسانی کردند. به ذهنمان نمی رسید که مردم از نژادهای دیگر تصمیم به کمک بگیرند. و به این ترتیب داوطلبان خودمان توانستند با خیال راحت نماز بخوانند.

تانپیا تیانگ مدیر شینیون نیز گفت: سنگاپور یک کشور با تنوع نژادی و مذهبی است، ولی مشترکات زیادی میان ما وجود دارد و آن عبادت است. ما درک می کنیم نماز خواندن تا چه اندازه برای دوستان مسلمان ما ارزشمناد است و می خواستیم داوطلب شویم تا آن ها بتوانند به عبادت مشغول شوند.

وی افزود که بوداییان با خوشحالی تمام سال های آینده نیز در جشن های مسلمانان به یاری آن ها خواهند شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha