جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ علی دعموش

حوزه/ شیخ علی دعموش گفت: آمریکا علیه منافع ملت های اسلامی تلاش می کند و فرقی برای شیعه و سنی قائل نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم عید غدیر که از سوی حزب الله در ضاحیه جنوبی برگزار شد، گفت: آمریکا علیه منافع ملت های اسلامی تلاش می کند و فرقی برای شیعه و سنی قائل نیست و این کشور علیه ایران، افغانستان، یمن، فلسطین، لیبی و غیره تجاوز می کند و حتی برخی کشور های حاشیه خلیج فارس که هم پیمان نزدیک آن هست را تحقیر می کند.

کشور های عربی می دانند که تکیه آن ها بر آمریکا، تکیه بر سراب است

وی اشاره کرد: برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس می دانند که تکیه آن ها بر آمریکا در واقع تکیه بر سراب است؛ چرا که آمریکا نمی تواند آنان را حمایت کند و آنچه برای آمریکا مهم است، امنیت اسرائیل و سلطه آن بر منطقه است.

شیخ دعموش با بیان اینکه آمریکا گاهی در کنار این کشور ها برای تجاوز علیه یمن، سوریه و غیر آن می ایستد و هدف او از این کار غارت اموال و ثروت های آن است، اشاره کرد: آمریکا برخی کشور های حاشیه خلیج فارس را به تعمیق دشمنی با ایران، عادی سازی روابط با اسرائیل، حذف مسئله فلسطین و مشارکت در معامله قرن سوق می دهد.

آمریکا نمی تواند خواسته خود را به لبنان تحمیل کند

 عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: آمریکا نمی تواند خواسته خود را به لبنان تحمیل کند؛ چرا که آمریکا به خاطر محبوبیت سیاسی و مردمی مقاومت ضعیف و ناتوان است.

وی ادامه داد: آمریکا بار ها برای نفوذ و سلطه گری در لبنان و تقویت نوچه های خود در لبنان تلاش کرده، امّا علی رغم تحریم ها و تهدید ها و تحریک علیه مقاومت هیچ وقت موفق نشده است.

مقاومت به عنصری اساسی در استراتژی دفاعی لبنان تبدیل شده است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: لبنان بعد از پیروزی جنگ 33 روزه و پیروزی بر تکفیری ها در سال گذشته میلادی، به عرصه پیروزی های مقاومت تبدیل شده و این دو پیروزی بر قدرت، امنیت و استقرار لبنان افزوده و مقاومت را به عنصر اساسی در استراتژی دفاعی لبنان تبدیل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha