پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 861543
۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
ویژه نامه تبلیغ

حوزه/ بیست و پنجمین شماره از ویژه نامه تبلیغ، به همت مدیریت فرهنگی - سیاسی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام تبلیغی محرم الحرام 1441منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه بیست و پنجمین شماره از ویژه نامه تبلیغ، به همت مدیریت فرهنگی - سیاسی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به مناسبت ایام تبلیغی محرم الحرام 1441 در شش بخش و 144 صفحه خشتی تهیه و جهت بهره برداری طلاب و مبلغان حوزه های علمیه در اختیار مبلغان اعزامی به مناطق مختلف کشور قرار گرفت.

در بخشی از مقدمه این ویژه نامه آمده است:

در جهان امروز که بحران های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت می باشند، تبلیغ دین و ارزش های نشات گرفته از آن، اهمیت و ضرورت ویژه ای پیدا می کند. با نگاهی به میزان ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جامعه می توان به نقش تبلیغ دین اسلام در اصلاح منکرات و تعمیق باورهای دینی پی برد.

 با توجه به وضعیت خاص ایران، منطقه و جهان اسلام و تلاش دشمنان برای نفوذ فرهنگی سیاسی در جوامع اسلامی، نقش مبلغان در تحلیل صحیح حوادث و تبیین توطئه های دشمن برای مردم و جوانان کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مخصوصا در شرایط فعلی که دشمنان و عناصر ضدانقلاب، تلاش دارند با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی و البته تشدید فشارها و تحریم های اقتصادی، بیش از پیش بر مردم و نظام اسلامی فشار بیاورند و روح ناامیدی را به جامعه ما تزریق کنند.

بنابراین مبلغان، طلاب و روحانیون وظیفه خطیری جهت تبیین مسائل برای مردم و دمیدن روحیه امید به جامعه دارند.

براین اساس در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان به اقصی نقاط کشور، برآن شدیم تا در ویژه نامه تبلیغ، به بررسی مهمترین مسائل سیاسی و فرهنگی بپردازیم. مجموعه حاضر، تلاشی است برای تجهیز سیاسی، فرهنگی و تحلیلی مبلغان عزیز درخصوص آخرین وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور، منطقه و جهان. به امید آنکه این مجموعه مورد استفاده مبلیغن محترم جهت تشریح موضوعات مورد نظر برای مردم عزیز کشورمان قرار گیرد.

عناوین مباحث مطرح شده در بخش های مختلف این ویژه نامه عبارتند از:

بخش اول

** بیانات مقام معظم رهبری

** مراجع عظام تقلید و علما

بخش دوم

** مصاحبه اختصاصی با آیت الله یزدی

** مصاحبه اختصاصی با آیت الله استادی

** مصاحبه اختصاصی با آیت الله حسینی بوشهری

** مصاحبه اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

** مروری بر بخشهای مهم بیانیه گام دوم

** چهل سال بدون خیانت به آرمانها

بخش سوم

** ملاحظات تحقق شعار رونق تولید

** مصاحبه اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

بخش چهارم

** ایران و آمریکا تقابل راهبردی یا تاکتیکی

** سیر تاریخی تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران

** معامله قرن

بخش پنجم

** 8 شهریور روز مبارزه با تروریسم در ایران

** 12 شهریور روز ملی مبارزه با استعمار

** استعمار و امپریالیسم نو

بخش ششم

** اخبار

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی این ویژه نامه را از  بخش دانلود فایل ها، زیر منوی ویژه نامه‌های تبلیغ در منوی اصلی پایگاه  اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha