جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در دومین روز اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از حوزه های علمیه است، گفت: غربی ها اینطور می گفتند که تاریخ سه دوره کودکی، جوانی و بلوغ دارد که دوره کودکی تاریخ دوره جهالت، دوره جوانی دوران چرایی و دوران بلوغ نیز دوران چگونگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بشر در دوران کودکی و بدو نبوت جاهل است، تصریح کرد: انبیای الهی بساط جادو را باطل کردند و نگذاشتند جادو و سحر رشد کند اما عمده ماموریت انبیا این بود که بشر را آگاه کنند؛ همچنین قرآن دوره دوم تاریخ را ختم نبوت نامیده که در این دوران بشر عالم است و دوران خاتمیت بشر نیز دوره علم و دانش خطاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که امروز دوره انبیای الهی گذشته و در دوره سوم تاریخ قرار داریم، خاطر نشان کرد: خداوند وعده داده که دوره سومی می آید و آن دوره ایمان و عمل صالح است که امروز این دوره سوم را انقلاب اسلامی کلید زده است.

وی با بیان این که فقه حکومتی مبنای معرفتی دارد که حضرت امام(ره) نیز در چارچوب مبانی معرفتی خود، شکل گیری انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب ها متمایز می داند، اظهار کرد: آن زمان بشریت دین را تحویل گرفته اما دین ظهور نداشته و در این دوره سوم یعنی دوره ایمان و عمل صالح به بروز و ظهور رسیده و متجلی شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دوره سوم دوره تمکین از دین است، خاطر نشان کرد: دوره بدو نبوت، دوره و زمان جهل، دوره ختم نبوت دوره علم و دوره سوم تاریخ نیز بر اساس بیان قرآن دوره غدیر و ولایت است که تا حوزه وارد این زیرساخت نشود، نمی تواند رساله عملیه مبتنی بر این مسئولیت را به جامعه ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که تا کنون چند نوع اسلام را به شما معرفی کرده اند، گفت: یکی اسلام اروپایی مربوط به دوران جهالت و کودکی بشر بوده که زمان آن گذشته و اسلام دیگر نیز اسلام آمریکایی است که در برابر اسلام ناب قرار دارد و به تعبیری اسلام آمریکایی همان ترجمه تفکر شخصی سکولار است که متاسفانه برخی از این مسائل در جامعه امروز رواج دارد.

وی با بیان این که برخی  ها آن زمان اعتقاد نداشتند که دین در عرصه حکومت بیاید، عنوان کرد: در این شرائط امام راحل(ره) در حوزه های علمیه طلوع کرد و تاکیدبر این داشت که علما به داد اسلام برسید و بر این اساس مدل و اندیشه ای به دنیا ارائه داده که تا به امروز زنده و مانا باقی مانده است؛ در حقیقت این مرد کاری برای مکتب اسلام ناب کرده که دنیا متحول شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام راحل(ره) در مشهد مبانی اندیشه اسلامی را تبیین کردند، تصریح کرد: به واقع نظام فکری امام روح الهی قدسی بود که چنین تحول عظیمی را در بدنه جامعه ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که روح توحید و نفی عبودیت غیر خدا در کلام و مسائل رهبر معظم انقلاب موج می زند، به نظام فکری ایشان اشاره و ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به حوزه های علمیه است و آن رسالتی را که شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر شهدای محراب انجام دادند را امروز شما اساتید حوزه انقلابی باید برای حوزه های علمیه دنبال کنید.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha