پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب رنج ها و گنج ها

حوزه/ کتاب «رنج‌ها و گنج‌ها» یادداشت‌های تصویری و نوشتاری برخی از وقایع سرنوشت ساز و غرورآفرین انقلاب اسلامی به کوشش احسان باقری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  کتاب «رنج‌ها و گنج‌ها» یادداشت‌های تصویری و نوشتاری برخی از وقایع سرنوشت ساز و غرورآفرین انقلاب اسلامی به کوشش احسان باقری منتشر شد که همزمان با نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری و ... رونمایی شد.

عکس‌های این کتاب مربوط به چهل سال وقایع مهم و سرنوشت سازی است که انقلاب اسلامی توانسته با پیروزی از آنها گذر کرده و افتخارآفرینی کند.

این آثار از میان عکس‌های عکاسان ایران انتخاب شده و می‌تواند در کنار متن‌های همراهش، بخشی از این حماسه بزرگ را برای امروز و نسل‌های آینده بازگو کند.

احسان باقری درباره این کتاب گفت: تصاویر را بر اساس وقایعی که سرنوشت‌ساز و در تاریخ انقلاب اسلامی موثر بودند انتخاب کرده‌ایم. قطعا انتخاب این تصاویر بی‌نقص نیست و محدودیت‌هایی داشته‌ایم. اما تلاش شده آنچه در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بوده را گزینش کنیم و بر همین اساس اتفاقاتی که به دست آوردن آن گنجی بزرگ برای انقلاب بوده و یا از دست دادنش خطر و فقدان برای انقلاب داشته را کنار هم چیده‌ایم.

وی ادامه داد: برای این تصاویر پژوهش‌های متنی کوتاهی هم صورت گرفته تا روایتی درست از وقایع را به مخاطبان ارائه دهیم.

گفتنی است، در نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» شامل منتخبی از کارنامه تصویری عهد امت و رهبر، از کتاب عکس «‌رنج‌ها و گنج‌ها» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، احسان باقری رئیس خانه عکاسان حوزه هنری، و ...  رونمایی شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha