یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید سید علی اکبر ابوترابی

حوزه/ سید علی اکبر ابوترابی ملقب به سردار آزادگان، زاده ششم شهریور 1318 در قزوین، دلاور مردی که بیش از ده سال از عمر خود را در اسارت رژیم بعث صدام گذراند، اما اسارت هیچ گاه سدی بر باورهای وی نبود و خللی در انجام تکلیفش نکرد.

خبرگزاری «حوزه»- قزوین/ «پس‌ از مشارکت‌ شجاعانه‌ در صحنه‌ جنگ‌ تحمیلی‌، سالهای‌ درازی‌ محنت‌ اسارت‌ در دست‌ دشمن‌ نابکار و فرومایه‌ را چشید و مبارزه‌ ای دشوارتر از گذشته‌ را در اردوگاه هایی‌ آغاز کرد که‌ او در آنها، همچون‌ خورشید ی بر دلهای‌ اسیران‌ مظلوم‌ می تابید و چون‌ ستاره‌ ی درخشانی‌، هدف‌ و راه‌ را به‌ آنان‌ نشان‌ می‌داد و چون‌ ابری‌ فیاض‌، امید و ایمان‌ را بر آنان‌ می‌بارید».

 این  بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در وصف کسی است که اسارت در دستانش اسیر بود و صبر و استقامت او زیر شکنجه های رژیم بعث صدام وسالهای طولانی اسارت از او اسوه ای ساخت بی بدیل .

کسی که لقب سید آزادگان به راستی برازنده او بود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی، زاده ششم شهریور 1318 در قزوین، دلاور مردی که بیش از ده سال از عمر خود را در اسارت رژیم بعث صدام گذراند، اما اسارت هیچ گاه سدی بر باورهای وی نبود و خللی در انجام تکلیفش نکرد.

خدمت به خلق و تلاش برای پیشرفت ارزش های دینی از او فیاضی ساخت تا با بارش فیض و مهر و خدمت و نیکی و پاکی همه اهل دل را مرید خود سازد.

گریزی بر خاطرات فرمانده رژیم بعث صدام که با رفتار حسنه و مهربانی سید علی اکبر، رنگ و رویی تازه به خود گرفت، گواه بر این مدعاست.

فرمانده عراقی که از خشن ترین و بی رحم ترین فرمانده هان رژیم بعث بود با حشر و نشر با این عالم مجاهد راه سعادت زیستن را پیدا کرد.

کاش در این روزگاری که گاه و بیگاه دچار بی رحمی و غرق در دنیا می شویم یادمان باشد که مردانی در این سرزمین زیسته اند که به راستی راه را برای سعادت هموار کردند.

امروز بی شک یکی از راه های فرار از زمین و آسمانی شدن پاک بودن است و خدمتگزار بودن.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha