پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب اسطوره عشق

حوزه/ کتاب «اسطوره‌های عشق» با حضور کمال السید، نویسنده کتاب و خانم اسما خواجه زاده، مترجم و طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «اسطوره‌های عشق» با حضور  کمال السید، نویسنده عراقی کتاب و خانم اسما خواجه زاده، مترجم کتاب که از بانوان طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام است، رونمایی می‌شود.

کتاب «اسطوره‌های عشق» روایتی داستانی از زندگی شهیده میسون غازی، از شهدای جریان اسلامی مبارزه در سال‌های حکومت صدام حسین و حزب بعث در عراق است.

در معرفی این کتاب می‎خوانیم: «در سال ۲۰۰۳ میلادی با سقوط صدام حسین، راه برای معرفی شهدای عراقی که در طول سال‌های حکومت بعثی در برابر آن رژیم ایستادگی می‌کردند، باز شد و با خروج اسناد از دستگاه‌های اطلاعاتی و استخباراتی رژیم بعث و همچنین با بازشدن قفل زبان‌هایی که از ترس رژیم سخن نمی‌گفتند، کتاب‌های متعددی درباره این شهدا نوشته شد؛ کتابی که در دست شماست، رمانی الهام‌گرفته از همین اسناد و خاطرات جمع‌آوری‌شده پس از سقوط صدام است.

«علی العراقی» و همسرش «فاطمه العراقی» که سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث بوده‌اند، پس از سقوط صدام، کتابی با عنوان مذکرات سجینه (خاطرات زنان زندانی) منتشر می‌کنند که در آن، سرنوشت ده‌ها زندانی زن عراقی را که در زندان‌های مخوف صدام محبوس بودند و بعدها اعدام شدند روایت و داستان آن‌ها را با استفاده از اسناد و روایت شهود بیان می‌کنند.

شهیده «میسون غازی»، یکی از این زنان زندانی دوران حکومت صدام است که مدتی پس از حبس، اعدام می‌شود. «کمال السید» نویسنده عراقی، «اسطوره‌های عشق» را با الهام از خاطرات و اسناد منتشر شده درباره او نگاشته است».

در بخشی از این کتاب آمده است: «بدنش دوباره به‌شدت تکان خورد. از شدت درد وحشتناک، فریاد می‌کشید و فریادهایش به دیوارهای بی‌رحم می‌خورد. مثل کبوتری بی‌گناه میان دندان‌های گرگ اسیر بود. چشم‌های نگهبان اشک‌آلود شد. شاید برای اولین‌بار، سنگ از قطره‌ای آب می‌شکافت. افسر اعدام هم تحت تأثیر قرار گرفته بود، اما نماینده قصر با عصبانیت زوزه می‌کشید و به لیوان اشاره می‌کرد:

ـ زنده باد صدام... .

میسون تمام توانش را جمع کرد تا شکست سختی به درندگان بعث بدهد. او می‌دانست آنها تا چه حد از رهبر فاتحی که طاغوتِ سرزمینش را سرنگون کرده، کینه دارند. تمام رمق زندگی‌اش را جمع کرد و فریاد زد:

ـ زنده باد خمینی!».

مراسم رونمایی از کتاب «اسطوره‌های عشق» روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۶ در کتابستان رضوی قم واقع در ابتدای خیابان صفائیه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، همچنین این مراسم از طریق http://instagram.com/intl_alummah و http://instagram.com/ketabestanerazavi به صورت زنده پخش می‌شود.

کتاب «اسطوره‌های عشق» در ۳۸۴ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات راه‌یار روانه بازار نشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند این کتاب را با تخفیف ۲۰ درصد از سایت https://vaketab.ir خریداری کنند.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha