پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی قداست کتاب قرآن را درک می کنند، ولی باید بتوانیم این مرحله درک را توسعه دهیم و مفاهیم قرآنی را به تدریج در بین آنان ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، عصر امروز در نشست با جمعی از مربیان و فعالان قرآنی شهر سنندج که در حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی به شدت نیازمند مفاهیم قرآنی و البته عمل به آنهاست، لذا کار متولیان دینی و فعالان قرآنی بسیار مهم و حیاتی است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از مسائلی که این روزها ذهن فعالان قرآنی در کشور را مشغول خود کرده است، بحث آموزش قرآن در دوران دبستان است، بنابراین باید بتوانیم با تشکیل کارگروه هایی، زمینه های رسیدن به این مهم را فراهم آوریم.

حجت الاسلام کریمی مقدم  ادامه داد: بی شک همه دانش آموزان مقطع ابتدایی قداست کتاب قرآن را درک می کنند، ولی باید بتوانیم این مرحله درک را توسعه دهیم و مفاهیم قرآنی را به تدریج در بین دانش آموزان دبستانی ترویج دهیم.

این کارشناس امور قرآنی ادامه داد: معلمان و به ویژه مربیان قرآنی باید توجه کنند که نوع آشنایی کودکان در سنین پایین با قرآن و آموزه های دینی بسیار موثر است و در آینده آنان تاثیرگذار خواهند بود، بنابراین تلاش کنیم که زمینه های فراگیری قرآن همراه با مفاهم و پیام های آن را به کودکان و مقاطع دبستانی را به صورت اصولی و تخصص انجام دهیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مربیان قرآن باید در امر آموزش همواره مدنظر داشته باشند، توانایی در انتقال مفاهیم کاربردی به مخاطبین است. تخصصی که نیازمند سالها تلاش و مطالعه کارشناسان امور قرآنی است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: مربیان و فعالان قرآنی باید این تلقی که قرآن یک کتاب علمی یا تاریخی است را از ذهن دانش آموزان پاک کنند و به آنان بیاموزند که قرآن کریم، کتاب هدایت است و شامل تمام مطالبی است که در این زمینه انسان ها به آن احتیاج دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha