پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه

حوزه / امام‌جمعه موقت مشهد در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت: تلاش جهادی همراه با اخلاص و نیت الهی همان گمشده‌ای است که نواقص و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، حل خواهد کرد، بدون تلاش جهادی نمی‌توانیم سنگی برداریم، توطئه‌ها را خنثی کنیم و دردهای مردم را درمان کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت در رواق امام خمینی (ره)، در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) و مسئولین استان خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد شهیدان گفت: ازجمله مسائلی که نباید فراموش کنیم و در شکل‌های گوناگون به مردم یادآوری کنیم یاد شهیدان است، زیرا یاد خدا را برای انسان یادآوری می‌کند.

امام‌جمعه موقت مشهد، با اشاره به آثار یادآوری شهیدان در زندگی فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی گفت: ایمان، اخلاق اسلامی، پایبندی به احکام و مقررات الهی، حفظ اسلام و نظام اسلامی و. ازجمله مواردی است که با یاد شهیدان سیره و روش زندگی آن‌ها متبلور می‌شود.

وی یکی از عوامل ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل دشمنان را بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی را یادبود و یادآوری فعالیت‌ها و حضور کسانی که برای این انقلاب جان خود را ازدست‌داده‌اند، مهم بیان کرد و افزود: شکنجه‌های شخصیت‌های حوزوی، دانشگاهی، جوانان قبل از انقلاب در زندان‌های ساواک، مقاومت و دلاوری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس باید یادآوری شود و از آن‌ها تقدیر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه افزود: در روزهای جنگ هشت ساله دفاع مقدس، در مرکز یکی از استان‌های کشور در یک روز فقط 300 شهید تشییع شد، چگونه مردم از این انقلاب دفاع کردند، جنگیدند و مقاومت کردند،   برای نسل حاضر بیان کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام قدرت در دو جبهه اقتصاد و فرهنگ به دنبال ایجاد ضربه و زیر سلطه قرار دادن این کشور است، افزود: دشمن این تجربه را کرده است، اگر بخواهد ملتی را تغییر دهد، با تغییر در دو عامل اقتصاد و فرهنگ می‌تواند این کشور را تحت سلطه قرار دهد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دین اسلام روی فرهنگ و اقتصاد بسیار تاکید کرده است، بااینکه اقتصاد را زیر بنا نمی‌داند، یکی از حساس‌ترین مسائل در رشد یک کشور را اقتصاد بیان کرده است ، زیرا کشور فقیر سقوط می‌کند و تحت سلطه دیگران درمی‌آید.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در بالا بردن سطح تفکر مردم یک کشور گفت: امام خمینی (ره) بافرهنگ اسلامی، ذهن مردم را نسبت به اسلام تغییر داد، تفکر جامعه ایرانی را نسبت به اسلام و مبانی آن ترمیم کردو در قالب چند اصل، ارزش‌های اسلامی را برای مردم تبیین کرد و این فرهنگ را به تدریج مردم ایران پذیرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه بابیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از جمله کسانی بودند که فرهنگ اسلامی را که امام خمینی (ره) برای مردم ترسیم کردند، پذیرفتند و در این مسیر حرکت کردند و به شهادت رسیدند، افزود: مردم با شناخت فرهنگ اسلامی انقلاب کردند و نظام اسلامی را ایجاد کردند، لذا دشمن تلاش می‌کند به این فرهنگ حمله کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز قوای سه گانه کشور با تلاش جهادی با اخلاص و نیت الهی در عرصه حفظ نظام و رشد این کشور فعالیت کنند، افزود: بدون تلاش جهادی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، قوه قضائیه موفق نمی‌شود، تلاش دشمن این است که با حمله به اقتصاد و فرهنگ مردم را ناامید کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تلاش جهادی همراه با اخلاص و نیت الهی در فتنه 88 پیروز شدیم تا به امروز در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردیم.

وی تصریح کرد: تلاش جهادی همراه با اخلاص و نیت الهی همان گمشده‌ای است که نواقص و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، حل خواهد کرد، بدون تلاش جهادی نمی‌توانیم سنگی برداریم، توطئه‌ها را خنثی کنیم و دردهای مردم را درمان کنیم.

امام‌جمعه موقت مشهد تاکید کرد: عدالت همراه با تلاش جهادی، با اخلاص و نیت پاک محقق می‌شود، دشمن را شکست خواهیم داد.

وی درباره کسانی که از مردم درباره مذاکرات نظرسنجی می‌کنند، گفت: از زمان فرعون تا به امروز درجایی از تاریخ ثبت‌نشده است که باطل بخواهد امتیازی به نفع حق بدهد و نگران مشکلات مسائل جبهه حق باشد؛ امروز مذاکره با استکبار با چه و با چه کسی؟ در چهل سال انقلاب اسلامی، چهره استکبار با حمله‌های گوناگونی که نسبت به این نظام داشته است خود را به‌خوبی نشان داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه در پایان افزود: تلاش جهادی در سراسر کشور، کمر دشمن را می‌شکند، سیره شهیدان رجایی و باهنر همین گونه بوده است، اگر بخواهیم ملتی نمونه، اسوه و الگو باشیم، تلاش جهادی، اخلاص و نیت الهی را باید در مسیر فعالیت‌های خود قرار دهیم.

گفتنی است مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با حضور مردم و مسئولان استان خراسان رضوی با قرائت کریم و مداحی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha