سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ معاون جامعه مدرسن حوزه علمیه قم، یکی از مهمترین دلایل شجاعت های نیروهای حزب الله و پاسخگویی قاطع این نیروها به صهیونیست ها را اتصال این حرکت به قیام عاشورا دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی امشب در دومین شب عزاداری دهه اول محرم در حسینیه شهدای قم گفت: هر گناه همچون لکه ای سیاه قلب انسان را فرا می گیرد و اگر توجهی به آنها نکنیم و سریع توبه نکنیم این لکه های سیاه وجود انسان را می گیرد.

وی افزود: توبه و تقوای الهی هر دو نیازمند یک وسیله مهم هستند و خداوند در سوره مائده به این مساله پرداخته و فرموده که متقی باشید و برای خود وسیله ای فراهم سازید که قطعا این وسیله، پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و اهل بیت(ع) هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:  انسان با گناه به خود و زندگی و آینده خود ظلم کرده است؛ جناب آدم و حوا نیز بیان کردند که ما به خود ظلم کردیم؛ در این لحظات است که نباید اجازه رخنه گناه در دل خود را بدهیم و باید فورا به جانب حق توبه بگذاریم.

وی با ذکر این مطلب که انسان برای نجات خود نیازمند وسیله است یادآور شد: فرزند علامه امینی نقل می کند که پس از وفات پدر، ایشان را در عالم رویا دید که پدر می گوید همه آنچه از علم باقی گذاشت هیچ کدام به اندازه زیارت حضرت امام حسین(ع) برای او فایده نداشت؛ ایشان شرکت در عزاداری حضرت را نیز به سان زیارت دانسته و تداوم بر زیارت عاشورا را نیز سبب برآورده شدن حاجات بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اظهارکرد: زیارت عاشورا یک دعای کاملا انقلابی است که در آن اصل برائت در ولایت یک جا بیان شده است؛ آثار قرائت زیارت عاشورا و تدبر و التزام آن به حدی است که انسان رادر همه زمینه ها به بصیرت می رساند؛ نباید هیچگاه تصور کنیم که دشمنان امروز اسلام از بنی امیه کمتر هستند.

وی گفت: هر کس در زندگی خود لغزشی داشته باشد باید با وسیله نجات بخش امام حسین(ع) خود را به سرمنزل مقصود برساند؛ بر همین اساس است که بزرگان ما همیشه به قرائت زیارت عاشورا و اتصال به حضرت اصرار داشته و دارند و مراجع عظام نیز همیشه در پنجشنبه ها و روزهای مختلف مجالس روضه سیدالشهدا(ع) را برگزار می کنند.

معاون جامعه مدرسین بیان کرد: اگر امروز حزب الله لبنان که درس گرفته از مکتب عاشورا هستند این چنین لرزه به اندام صهیونیست ها می اندازد و فرمانده ارتش آنها را می کشد، به این خاطر است که این جوانمردان از امام حسین(ع) و عاشورا درس و الهام گرفته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha