پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
136190471_185717754bddaa.jpg

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، عدم بصیرت دینی از عوامل انحراف جامعه از مسیر اسلام در زمان امام حسین علیه السلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم عزدارای امام حسین علیه السلام با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان  برگزار شد.

خانم حسینی واعظ در این مراسم، به بیان پیام های عرفانی، اخلاقی و سیاسی عاشورا پرداخت و قیام سیدالشهداء(ع) را عامل انحراف جامعه از مسیر اسلام دانست و توضیح داد: ریشه این انحراف را باید در زمان معاویه جستجوکرد، معاویه از سه عامل تبلیغ، تطمیع و تهدید برای تقویت مقاصد شوم خود بهره برد.

وی ضمن توضیح اهداف معاویه، عدم بصیرت دینی را از دیگر عوامل انحراف جامعه از مسیر اسلام دانست و در تبیین معنای بصیرت گفت: بصیرت نگاه همراه با تعقل و تفکر است، امام حسین (ع) در فرازی از دعای عرفه این گونه از خداوند در خواست می کند: «اللّهمَّ اجعَل غِنایَ فی نَفسی و الیَقینَ فی قلبی و الإخلاصَ فی عَمَلی و النّورَ فی بَصَری و البَصیرَهٌَ فی دینی»

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در بیان پیام های عاشورا عنوان کرد: احیاء نماز و پرهیز از فحشاء و منکر، احیاء سنت های فراموش شده نبوی و شهلدت طلبی و ... از پیام های عاشورا است.

حسینی واعظ با بیان احادیثی، ایثار و وفاداری را از جمله پیام های اخلاقی عاشورا معرفی کرد و افزود: پیام های عاشورا در احکام دینی منحصر نشد بلکه امام حسین(ع) به انسان ها درس زندگی سعادتمندانه آموخت و همه اصول و جنبه های اسلامی به طور عملی در این حادثه تجسم پیدا کرد.

وی اظهار کرد: حادثه عاشورا، جلوه بارزی از روح آزادگی در مورد امام حسین(ع) و خاندان ایشان است، آن حضرت از میان دو امر؛ زندگی با ذلت و شهادت، شهادت را پذیرفت.
استاد حوزه افزود: عدالت رسالت همه انبیاء و اولیاء است حضرت علی (ع) در اجرای عدالت پس از رسول خدا برترین نمونه در اجرای عدالت است تا آنجا که اورا شهید عدالت می دانند؛ امام حسین(ع) را هم باید شهید راه عدالت نامید، در زیارتنامه آن حضرت در اول ماه رجب می خوانیم: «أَشهَدُ أنَّکَ قَد أمَرتَ بِالقِسطِ وَالعَدل وَ دَعَوتَ اِلیهِما».

حسینی واعظ اذعان کرد: امام حسین (ع) برای حمایت از دین همه هستی خویش را در برابر ذات اقدس ربوبیت در طبق اخلاص گذاشت و همه مصائب را تحمل کردند. در تاریخ معاصر نیز باید از اخلاص حضرت امام خمینی(ره) یاد کنیم که اخلاص او شعبه ای از اخلاص عاشورائیان بود، اخلاص امام (ره) علت توفیق او در براندازی حکومت شاهنشاهی و تشکیل حکومت اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha